VivanDivan

VivanDivan

fredag 12 augusti 2011

Ullkoftor…Nej Tack! By TiMo premiär, underbara Tullhuset och trevlig kväll med nya bekantskaper

God morgon bloggisar! Idag är jag såååå himla trött. Unnade mig att sova lite längre eftersom barnen sover hos mamma och pappa. Vi var ju bortbjudna igår till ett par där T varit och jobbat mycket så han känner dem men jag har aldrig träffat dem. Det var några fler bjudna och vi fick helt underbart god mat med antipasti till förrätt, grillat jättegott kött till varmrätt och en underbar pannacotta till efterrät. Helt fantastiskt trevliga och rara människor och då känner jag verkligen att det är sååå himla kul med nya bekantsakper…De hade så fint hemma med stor pool ute som det var liksom ett tak över som man drog för. Äsch, kan inte förklara men det såg jättemysigt ut.

Igår efter jobbet hann jag dessutom in en sväng på Tullhuset Living i Västerås. Vilken underbar butik det är och det går nästan inte att gå därifrån utan att handla för tjejerna som jobbar där är verkligen übertrevliga. Jag hade på mig min Odd Molly Multi Anglais blus igår och en av tjejerna tyckte den var sååå fin i r l. De hade inte tagit hem något från den serien för de hade sett så trista ut på bilderna de fått från Odd Molly men hon blev så förälskad att hon ville prova min. Och det ställer man väl upp på eller hur :-)

Fick i a f med mig två sötnosar igår. Dels en rosa sak (inte en till zipperall, jag lovar) som syns i påsen på bilden längst ner och dels en underbar kofta från By TiMo som jag inviger idag. Jag gillar ju inte ullkoftor speciellt mycket för jag hatar sticksiga plagg så mycket av Odd Mollys höstkoftor t ex går helt bort. Men den här var i viscose-blandning och sååå skön. By TiMo ska jag nog börja kika närmare på nu. Har inte ett enda plagg sen förut men sååå himla mycket fint de hade fått in på Tullhuset….

Till koftan har jag jeans från G-star och klänning Odd Molly Silk Sleeveless i apricot strlk 0. Skor Swedish Hasbeens for H&M.

P1150268P1150282P1150279P1150278P1150270P1150272P1150280P1150277P1150276P1150281P1150275P1150273P1150271P1150269P1150274

Och så en bild på nyaste familjemedlemmen Chewie (Chewbacca). Det går jättebra och jag fotar för fullt så i helgen blir det ett lurvig inlägg….

P1150283

Och så var det det där med innehållet i påsen…Kan ni gissa?

P1150286P1150284

Nu får ni ha en helt underbar fredag så hörs vi ikväll…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

7 kommentarer:

  1. Superfin outfit! gillar verkligen koftan!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin kofta! Den passade verkligen bra till silken! Snygg längd och fina volanger, ja den gillade jag verkligen...
    Vad söt er nya familjemedlem är! Ska bli kul att se fler bilder!
    Innehållet i påsen.. Kan det vara Haystack blouse? Dark pink är så fin!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Söt som socker i din nya outfit!!!

    Underbart med nya bekantskaper!!!

    Kram

    SvaraRadera
  4. ÅHHH wow vilken fin kofta hela outfiten lovely vill ha en silksleeve jag med men har ej hunnit med den suck!!

    En haystack blouse i dark pink TJIHOOO har själv en sådan ÄLSKAR DEN sååå fin passar till mycket :)!!

    Ha en bra dag fina du och koftan du har too die for !!

    KRAMAR Tina

    SvaraRadera
  5. Tullhuset är verkligen en helt underbar butik. Lite "farligt" att gå in där... Va fin du är idag! kram

    SvaraRadera
  6. Ti mo koftan är jättefin!! Och vilken kombo du har, jättesnygg som vanligt :-) Å en haystack som har fått flytta in - tycker de är så fina

    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Life's Silverlining and I: Tack söta du

    Helena: Tack gulliga du! Den kan jag verkligen rekommendera. Kommer snart fler bilder på lillkillen :-)

    Mia: Tack goa! Ja, men visst är det :-)

    Tina: Tack snälla. Mitt tips är att försöka fånga en silk sleeveless. Mitt absolut bästa köp iår... Ha en fin dag du med

    Anneli: Ja, visst är det farligt, sååå mycket fint :-) Tack ska du ha :-)

    Oslotigern: Tack snälla, snälla!

    Tror att ni alla gissat rätt på vad det var i påsen :-) Invigning idag

    Ha en fin dag

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar