VivanDivan

VivanDivan

onsdag 18 april 2012

Sova till konstiga ljud och ny favvoserie

God morgon bloggisar! Hur har ni det? Igår tror jag vår digitalbox till TVn uppe så det var bara myrkrig. Jag är rätt beroende av att ligga i sängen och titta på TV innan jag somnar och i veckorna när T är borta står TVn på hela natten (utan ljud) som sällskap. Kan inte sova alls annars. Konstigt hur det kan vara. Har alltid sovit bäst med ljud och ljus runtomkring mig. Älskar t ex ljudet av dammsugare, Tipsextra och hårfönar. Har gjort det ända sedan jag var liten och det är det mest sövande som finns :-)

Har ni några konstiga ljud ni verkligen gillar som ger ro och ni kan somna till?

Men igår då när jag inte kunde titta på TV, åkte datorn fram istället. Och jag hittade en ny favoritserie på TV4 Play. Gillar verkligen konceptet med “Play” för jag har jättesvårt att hålla fasta tider för TV-program utan vill kolla när jag själv känner för det. Följer redan ett antal serier som Revenge och Firman t ex och så igår började jag titta på Alcatraz. Hur bra som helst var den och de två första avsnitten kan man se gratis men sen måste man ha Premium och jag slängde mig på det direkt och betalade in för en månad för den här serien kan man inte missa. De är smarta de jäklarna som ger lite gratis frestelse först och sen kan man som jag inte låta bli att betala för att se resten av serien…

(sen att jag hade en crush på Sam Neil när han var med i Ivanhoe gör ju inte saken sämre ha ha)

Alcatraz-TV-Series-Poster-378x560

En dagens kan ni få också kanske. Fina Tonje Blouse från ChillNorway med det underbara fjärilsprintet i strlk S, jeans Circle of Trust som jag “förbokat” på Creative Lounge. Tog slut överallt dessa jeans och Creative Lounge lyckades få tag på fler. Hur sköna som helst och jag kan verkligen rekommendera dem om de går att hitta fortfarande nånstans. Jag har dem i strlk 25. Skor Swedish Hasbeens

P1210941P1210931P1210929P1210930P1210932P1210943P1210942P1210940P1210939

Ser ni nedan vad som händer i bakgrunden också….

P1210937

Min lilla sexåring tyckte det var en bra idé att klättra upp på bänken och hämta ett glas till sina blommor som hon plockade igår men glömde sätta i vatten…

P1210936

Mmm, företagsamma barn har man, det är ett som är sant…och fruktansvärt stökigt i köksskåpen också ser jag…hrmpf…

P1210935

Ha det gott, nu ska vi fara iväg till förskola och jobb. Vi hörs ikväll…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

10 kommentarer:

  1. När jag var liten låg jag och väntade på att kylskåpet på andra sidan väggen skulle dra igång sitt brummande. DÅ kunde jag somna. Absolut inte om det var tyst.
    Nuförtiden vill jag ha knäpptyst OCH öronproppar för att somna ha,ha.

    Du är otroligt fin och vårfräsch i din outfit!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. God Morgon!
    Superfina kombo! Jag älskar det där blå fjärilstyget..
    Jag vill ha det tyst och mörkt för att sova, helst becksvart och öronproppar..
    kram!

    SvaraRadera
  3. Det där var riktigt vårfräscht hörredu :)!! Super! Kram!

    SvaraRadera
  4. Vad härligt vårigt! Och jag är precis tvärtom när jag sover. Det ska vara tyst och nattsvart. Då sover jag riktigt bra. Kram

    SvaraRadera
  5. Haha, vad kul, jag hade också en crush på Sam Neill då han var med i Ivanhoe, måste varit när jag gick på gymnasiet... Nu är han äldre minsann, men lika bra än ;)
    I mitt sovrum är teveapparater och datorer helt förbjudna, jag har nog aldrig legat i sängen och sett teve. Det där med ljud, när man bodde i stan så hördes ju trafiken hela tiden men nu på "landet" så störs man av helt andra saker som råkar låta. Jag bor i Kvicksund förresten, på "andra sidan bron". kram Milla

    SvaraRadera
  6. Haha, Härliga barn! Äldste sonen i detta huset kunde man inte lämna en sekund när han var liten, pga alla hans idéer.
    Snygg Dagens! Kram

    SvaraRadera
  7. Vem hade inte en crush på honom? ;-)

    Apropå ljud så hittade sambon ett youtubeklipp när dottern var mindre. 7 minuters dammsugarljud. Haha, skiteffektivt men vem 17 spelar sånt och lägger på Youtube?!

    Du är som vanligt supersnygg! Undrar om man vågar prova blusen? Klänningen var ingen hit på mig. Du, är du på Tullhuset ibland eller var det bara en engångsföreteelse? Om du ska dit något mer, kan du maila mig då? Kram P

    SvaraRadera
  8. Wow!! Smashing !!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Alcatraz är ju skitbra! Jag tittar jag med:) Kram

    SvaraRadera
  10. Wow vilken kick ass outfit! Är det inte så dagens ungdomar säger? Så himla snyggt!
    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar