VivanDivan

VivanDivan

fredag 6 maj 2011

Odd Molly Blues skirt…hjälp att undvika kopior

Halloj! Skrev ju i mitt förra inlägg om att jag lovat lägga ut bilder på Odd Molly Blues skirt för att det förekommer så mycket kopior på den och frågeställaren ville ha hjälp att jämföra mot en äkta. Jag har en äkta som jag köpte förra våren (visst var det då de kom?) på Country Dreams så visst, tänkte jag. Lite bilder kan jag väl få ihop.

Tycker det är så trist med att det ska cirulera kopior på Tradera, Blocket och andra ställen och jag hjälper gärna till att förhindra att dessa sprids. Själv köper jag inte några “vanliga” modeller på Tradera utan bara om det är någon goding som inte är så vanligt förekommande. Då borde man ju kanske vara säker. Däremot är det ju synd för dem som har en äkta t ex Blues skirt, Lovely Knit, 327a etc för prisbilden blir ju annorlunda när det finns massa kopior. Dels för att många blir misstänksamma och kanske inte vågar buda och dels för att det finns så många och omsättningen ökar.

Men så funderade jag på om det är en risk att lägga ut för mycket bilder. Kan kopiemakarna se dem och få tips hur de ska göra kopiorna mer lika orginalet. Skulle ju kunna vara så men jag tror nog att kopiemakarna redan har tillgång till några äkta plagg och dessutom har de nog inte intresset att göra kopiorna 100% lika för de verkar ju säljas ändå. Eller vad tror ni?

Här är i a f bilderna jag lovade…

P1100571P1100572P1100576P1100577P1100578P1100579P1100581P1100582P1100586P1100588

Håll tillgodo så hörs vi ikväll

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

7 kommentarer:

  1. I see this Odd Molly skirt on ebay all of the time. Thank you for posting the real thing so that we know what to look for. Many of us can be fooled by good copies.
    Kram,
    Karen XOXO

    SvaraRadera
  2. Kopian av blues skirt är riktigt usel. Har sett en och den var det inte svårt att veta att det var en kopia.

    Den är tunnare i tyget, dåligt sydd (fula sömmar), om tagsen är kvar är de inte skrynkliga på rätt sätt.., slitningarna är fel på den.

    Äger själv en garanterat äkta från just CD. Så jag visste ju hur den ska vara!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Har också sett en kopia och den är skrattretande dålig så jag hoppas inte riktiga Mollylovers går på det...vilket jag inte tror! Den äkta är mörkare och lite kraftigare i tyget, kopian ser "blaskig" ut! Grrrr för de som gör kopior! Försvinn från marknaden säger jag...
    Bra att du visar den rätta!=)

    Kram till dig fining!;)

    Adela

    SvaraRadera
  4. Tack!!! Någon som vet om kopian har samma typ av knapp och samma detalj på dragkedjan? Undrar också hur insidan av kjolen ser ut precis där den röda texten är?
    Kram

    SvaraRadera
  5. Viveca: Jag har aldrig sett en kopia så där kan jag inte hjälpa dig. Ska kolla insidan. Återkommer till dig i din blogg

    Håller helt med er andra. Bort med er kopiemakare

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  6. Här fann jag fina bilder på en äkting! Jag frågade just om kopior på denna kjol i min blogg - tar med mig länk från dig och hoppas det är okej att jag använder din blogg som hänvisning?

    Kramar //Bina

    SvaraRadera
  7. Bina: Självklart ok :-) Hoppas det inte var en kopia...

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar