VivanDivan

VivanDivan

tisdag 10 maj 2011

Så var det det där med täcken…och ChillNorway Flora dress

God morgon finingar! Hur har er natt varit? Nu börjar det ju bli sådär varmt igen så man börjar fundera på det där med att ta bort duntäckena. Vårt hus blir alltid väldigt hett på sommaren, speciellt i vårt och barnens sovrum som har gassande sol stor del av dagen. Förra året investerade T dock i en AC som gjorde susen. Vi hade 17 grader svalt i sovrummet på natten. Dock är den sååå himla ful och utblåset måste ledas ut genom fönstret så jag funderar på hur vi ska fixa det iår på bästa sätt. T tycker vi ska ta bort duntäckena nu. Både han och barnen sover utan täcke redan nu (eller barnen har ALDRIG täcke på sig). De sparkar av sig hela tiden. Fattar inte det där. Jag skulle aldrig kunna sova utan täcke. Dels är jag en fryslort och dels känner jag mig så utblottad och naken på något sätt utan täcke. Går inte…

Idag inviger jag min nya ChillNorway Flora dress strlk S för er som undrar. Skönaste frotté. Älskar verkligen ChillNorways klänningar. Såååå sköna. Till den leggins från H&M och skor Swedish Hasbeens for H&M. Riktigt sköna men ack så smala. Fattar inte vad det är med skotillverkarna. Igår fick jag ju mina Primeboots som ju också var riktigt smala. Och då har jag smala fötter. Men de här känns faktiskt som de kommer forma sig rätt bra så jag är nöjd…

P1100824P1100825P1100831P1100834P1100832P1100833P1100830P1100829P1100828

Ser ni förresten hur himla trött jag ser ut. Svider och kliar i mina ögon och jag har värsta påsarna som dock går att dölja rätt bra med smink. Måste nog ta mig till apoteket idag och kika på nån alllergi-medicin.

Ha en bra dag så hörs vi ikväll.

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

9 kommentarer:

  1. Oh så fin du är!

    Nu blev jag ju ännu mer sugen på Flora dress...SKA inte....!

    Kila nu till apoteket snarast!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Wow vad fin du är sommartjej riktigt !! Tightsen är sååå snygga klänningen med såklart !!

    Skon är såå snygg, köpte de röda men med mina ankfötter så fick de åka tillbaka suck letar efter ett par snygga röda pjucks och dessa var pefekta :S!!

    Syns inte på dig att du är trött och påsig men säger som ovan ta dig till ett apotek finna endel bra allergimediciner :)

    Ha en underbar dag fina du och jag är som du täcket på always hihi..fryslort och känner mig otrygg och blottad :S

    KRAMAR

    SvaraRadera
  3. Ja jättefin! Den klänningen skulle jag också vilja ha
    :-)
    kramis

    SvaraRadera
  4. Åh, vad fin och somrig du var idag! Snygga leggings till klänningen. Kram!

    SvaraRadera
  5. Hej igen!

    Lika sommarfräsh idag också! Urfin tunika, verkligen!

    Jo, jag tänkte hör mig för om lite råd... Jag har nämligen en sidenklänning från OM som jag bara älskar (en Nymph utan axelband - vet inte riktigt vad den heter), men som hur jag än vänder och vrider på det blir så elektriskt och bara drar sig runt benen ;(.

    Jag har ju sett att även du använder en del sidenplagg från OM - hur kommer du till rätta med detta problem? Någon specialtvättare? Underkjol/klänning?! Kan du tipsa om något, så vore jag superduperglad!

    Hälsn

    /Cecilia

    SvaraRadera
  6. Snyggt snyggt snyggt!!!!!!!

    SvaraRadera
  7. Suuupersnyggt! Du platsar i vilket magazin som helst!=) Skorna är jag avis på;D

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  8. Gud vilka snygga leggings!! Jag känner också av allt jäkla pollen. Nyser, snorar och är torr i ögonen....Kram!

    SvaraRadera
  9. Forbid me not: Tack snälla. Svårt att låta bli Chills finingar, vet hur det är :-) Apoteket fixat

    Tina: Tack snälla goa. Tightsen var ett riktigt fynd på H&M. Synd på skorna, de röda var jättefina. Men de här var också smala som sjutton. Ha en underbar dag du med och kryp ner under täcket ikväll. Det ska jag göra :)

    Hoffsan: Tack. Den är framförallt superskön :)

    L8: Tack snälla!

    Cecilia: Tack snälla du! Oj, jag gör inget speciellt med mina sidenklänningar. Måste vara en sån där anti-statisk person för det elektriska liksom ger sig av sig självt efter en stunds användande. Jag slänger ut en fråga här i bloggen så kanske någon annan kan ge lite bättre tips

    Mia: Tack, tack, tack :)

    Adela: Du är väl bara för go. Skorna var supersköna och det blev visst ett par vita också :-)

    Linda: Tack! Fyndade från H&M :-) Verkar vara ett riktigt pollenår har jag förstått. Nu ska jag prova nån medicin

    Kram ni fina
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar