VivanDivan

VivanDivan

torsdag 26 maj 2011

Får era söner ha nagellack?

Det får i a f min. Jag har alltid målade tånaglar och ibland fingernaglar och då vill ju förstås barnen också ha. Emilia älskar nagellack och så även Felix. T tycker det är ruskigt omanligt att ha nagellack men inte sjutton skulle jag säga att Felix inte får. Nää, klart han ska ha nagellack. Inte tror jag han blir homosexuell av det och skulle han bli det skulle det inte göra mig någonting…Han skulle få ha klänning på sig också om han ville för min del. Herregud, han är tre år…

P1110542

Usch, imorgon kommer bli en jobbig dag känner jag. Vi har sommarfest imorgon kväll på jobbet och jag känner att jag håller på att bli sjuk. Inte kul alls för jag är med och arrangerar och vi ska göra en verkligt kul aktivitet så jag vill verkligen INTE bli sjuk. Nu ska jag dock krypa ner i sängen och försöka kurera mig. Barnen är i a f piggare. Ska ta tempen på dem nu efter duschen och se om de är dagisklara till imorgon…

Ha en skön kväll bloggisar!

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

11 kommentarer:

  1. Christinamaj 26, 2011

    Klart han ska ha naglack!! Så ofta små killar på jobbet med naglack. Dom vill oxå var fina :o)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Självklart! Hur förklara för en 5-åring att han inte får men storasyster får? Klart som korvspa =)

    Kram! /Sanna

    SvaraRadera
  3. Christina: Skönt att höra. Och det är klart de vill. Han känner sig superfin med sitt gröna nagellack på tårna och röda på fingrarna :-)

    Naimez: Nej, precis som jag känner. Det är självklart. Nu ska jag raskt in och kika hos dig :-) Två kommentarer samma dag, tack snälla du, blir alltid glad av sånt...

    Kram sötnötter

    /Vivvi

    SvaraRadera
  4. Självklart! Här är det 2 killar som gärna vill ha när vi andra målar. Gärna glitter i det ska det vara.

    Tack snälla för goa kommentarer hos mig.


    Kramar

    SvaraRadera
  5. Klart han får ha nagellack?!

    kramar

    SvaraRadera
  6. Om jag hade haft en pojk hade han absolut fått ha nagel ack om han velat ( hade nog inte haft något val med fyra tjejer;))...

    Håller tummarna att du håller dig frisk!

    Puss

    SvaraRadera
  7. Kommer han och vill ha nagellack vad det lider så ska han få det:) Syrrans äldsta kille hade docka när han var 3-4 och ammade den. Urgulligt var det! Han blev dessutom skit-förbannad på syrran när hon talade om för honom att han aldrig skulle kunna bli mamma! Kram!

    SvaraRadera
  8. Vill mina söner ha nagellack, så kommer de att få det.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Färg är ju fint på alla, fast jag skulle nog undvika in i det längsta med att måla naglarna på mina barn, kille eller tjej..

    Vill förresten bra meddela att jag läser alla dina inlägg men hinner inte alltid kommentera :)
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Förlåt, jag förstår inte hur nagellack har med homosexuellitet att göra. Man blir inte homosexuell av yttre attribut. Att man ens förknippar det känns väldigt fördomsfullt.

    SvaraRadera
  11. Tina: Härligt att höra

    Lingonberrie: Ja, visst, håller med :-)

    Mia: Tack för omtanken. Kan tänka mig att det går mycket nagellack hemma hos dig :-)

    Linda: Precis som det ska vara. Klart de måste få prova. Gullig historia :-)

    Hilde: Härligt, precis som jag tycker

    Viveca: Det där är ju olika hur vi är. Jag har liksom inte kunnat motivera att jag har nagellack och de inte får så här har vi målat friskt sen de var små :-) Tack gulledu, blir alltid lika glad av dina kommentarer

    Anonym: Ledsen om du missförstod det jag skrev. Är ju precis det jag menar som du säger. Inte mina ord att jag förknippar det med homosexualitet utan det är mer allmäna ord som kommer från andra och jag ville ju liksom klargöra att jag inte heller tror det kommer från yttre attribut som du säger.

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar