VivanDivan

VivanDivan

tisdag 3 maj 2011

Aprikost överallt jag ser…eller är det snö? Och ett grilltips

God morgon bloggisar! Hur har natten varit? När jag kikade ut nyss så såg det ut såhär:

P1100354

Det snöar!!!! Inte bara lite grann utan stora “julaftonsflingor”. Herrejösses, vart tog våren vägen? Har precis rotat fram tjockare mössor och vantar till barnen samt deras fleecebyxor för när det är såhär räcker det inte med bara jeans eller överdragsbyxor inte. Brrrr

Men sommaren måste ju bara vara i antågande tänker jag och därför blir det vårens stora färg idag: APRIKOS! Vilken underbart somrig färg och jag vart man än kikar i butikerna hänger det olika nyanser av aprikos. Love it.

Så dagens idag blir Odd Molly Patchwork wrap tunic i apricot, jeans H&M i aprikos och boots La Redoute.

P1100365P1100364P1100362P1100363P1100366P1100367P1100361P1100360P1100359P1100358

På tal om aprikos måste jag ge ett litet grilltips om ni ska grilla fläskfilé. Ta en burk barnmatspuré med aprikos eller mango och blanda med lite vinäger, salt och peppar och eventuellt lite hackad chilli och marinera fläskfilén med. Blir verkligen supergott :-)

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

4 kommentarer:

  1. Åhhh, vad fin du är i den!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vilket bra grilltips i snöovädret! Och lika fin som alltid :-) Du klär verkligen i aprikost. Ha en fin dag trots snön!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad fin du är i dag. Vi fick också lite snö under morgonen i dag, helt otroligt. Tack för grilltipset, jag älskar marinader med mango så det ska helt klart testas.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tack snälla ni :-) Visst lät grilltipset gott :-) Enkelt och riktigt smaskens...

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar