VivanDivan

VivanDivan

lördag 14 maj 2011

ChillNorway Summer Tunic idag och lite dress-code funderingar

Halloj! Hur har ni det ute i vår-Sverige? Någon som laddar för Eurovision Song Contest? Jag går lite i valet och kvalet här hemma för jag måste åka hemifrån runt halv tre inatt för att ta mig till Arlanda. Ska åka till Milano på “business-tripp” och det cer ett väääääldigt tidigt plan. Antingen lägger jag mit och sover ett par timmar nu på eftermiddagen så jag orkar titta på Schlagern eller också lägger jag mig tidigt ikväll och struntar i Schlagern. Hmmm, tror nog jag lägger mig nu. Kan ju inte missa Eric Saade :-)

Har försökt prova lite outfits till Milanoresan här på morgonen men det är så svårt. Det enda jag har klart är skor så jag får hitta kläder som passar till dem. Bilder kommer senare. Tycker det är så svårt det där med dress-codes i olika länder. Man vill ju passa in och följa deras seder. Dock tror jag att det alltid är bäst att vara lite överklädd. Killar har det ju lite lättare. Kostym, skjorta och slips så är det klart. Tjejer har mycket mer att fundera på. Är kjolen för kort, ok att vara utan strumpbyxor, inte urringat, inte för tight, ok med öppen tå på skorna o s v…

Idag har jag på mig ChillNorway Summer Tunic i vitt som jag köpte för ett bra tag sen på rea men det har ju varit så varmt så jag har inte velat ha långärmat på mig. Jätteskön linnekvalitet. Den kommer bli perfekt till kyliga sommarkvällar…Och som vanligt med ChillNorway är det superfina små detaljer som broderat hjärta på ärmen, broderi på ryggen och texten Love nertill fram. Till det ett par gamla avkllippta Fornarinajeans och skor från Shoes by Teddy.

P1110112P1110115P1110116P1110114P1110108P1110107P1110106P1110102P1110101P1110100P1110098P1110096P1110097P1110092P1110095

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar