VivanDivan

VivanDivan

onsdag 4 maj 2011

Fotoutmaningen andra omgången: Del 3

Den här utmaningen var inte ett dugg svår. Finns bara en given sak även om den är så självklar och vad jag sett när jag kikat runt ganska lika hos alla. Utmaningen var “En vanlig dag uppskattar jag mest…”. Finns bara en sak för mig och det är ju min familj. Jag saknar dem såååå otroligt mycket när jag är på jobbet och en idé jag fick för ett tag sedan var att låta dem stå för ringsignal och SMS-signal. På det viset blir jag ju påmind om dem så fort det ringer eller jag får ett SMS. Har dessutom inställt på min Android-mobil som jag synkat till mailen att jag får ett meddelande när jag får ett mail. Då får jag ännu fler meddelanden och blir så glad när jag hör barnens röster. Därför tänkte jag få till en foto-och-ljud-utmaning idag. Få se om det funkar…

P1100443

Först ut är ringsignalen som är Felix som sjunger “I ett hus i skogens slut”

Sen har vi Emilia som står för SMS och meddelandealarm. “Jag älskar dig mamma”

En annan sak jag blir glad av och uppskattar är när jag kommer hem och de kommer springande emot mig. Lite suddiga bilder men det blir ju så när man ska försöka fånga dem i rörelse Smile

P1100427P1100429P1100431P1100433

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

7 kommentarer:

  1. Underbart med mobilen där. Jag hade min sons sångröst på min förra men har inte någon på min nya - bra påminnelse!
    Och underbara bilder, jag instämmer att träffa barnen efter en dag utan dem är ljuvligt även om Max är rätt trumpen när han ska hämtas hem från dagis ;)
    Kramis!

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det underbart att se deras glädje när man kommer hem! Kul grej du har gjort med mobilsignalerna, men tror inte att jag fick till att lyssna...
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad gulligt! Ska försöka få till nåt med mina kids:) Kram!

    SvaraRadera
  4. Visst är det fiffigt :-) Nu ska det gå att lyssna också efter en del meckande...grrrr...den där tekniken...

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  5. Gulligt! Söta ungar :-)
    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar