VivanDivan

VivanDivan

torsdag 19 maj 2011

Spinner silk sleeveless and I’m in love

God morgon sötnötter! Jag tror aldrig jag varit så trött i hela mitt liv som jag är nu. Bristen på sömn och resa gör sig verkligen påmind. Längtar verkligen till helgen. T ska på kryssning imorgon så jag och barnen ska bara mysa både imorgon kväll och på lördag. Ser verkligen fram emot att bara få vara med dem. Igår hämtade jag dem tidigare för jag kände mig dels lite sliten och dels saknade jag dem så himla mycket. Då är det ett riktigt privilegium att ha flextid så man kan ha möjlighet att göra så ibland. Vi åkte och köpte glass och lekte tillsammans, tittade på en film och bara hade det mysigt. Idag är det fulldag igen och jag hoppas det händer mycket på jobbet så man håller sig igång hela tiden. Trivs bäst då det är lite körigt nästan…

Idag inviger jag underbart underbara Odd Molly Spinner silk sleeveless dress som jag köpte på rea hos Zoovillage. Fick upp ögonen för den ganska snart när den kom i höstas var det väl, men många dissade den helt. Dock har den funnits kvar på hjärnan hos mig men förstås har den varit svår att få tag i då inte många butiker tog in den. Av en slump upptäckte jag den dock på Zovillage och när de dessutom hade 60% rabatt och det fanns en kvar i strlk 0 var det inte mycket att snacka om…Och jag är kär. Helt underbart skön sidenblandning i tyget och sitter som en smäck. Till har jag bara svarta leggins och ballerina från Donna Girl.

P1110224P1110230P1110215P1110219P1110225P1110221P1110229P1110218P1110217P1110216

Ha en bra dag vänner så hörs vi

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

11 kommentarer:

  1. Hoppas du hinner ta igen sömnen i helgen...

    Fin som tusan är du i ditt nya fynd!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Du är nog en av de som verkligen får denna klänningen till att sitta rätt och se cool ut! Tummen upp!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Supersnygg! Har inte sett den förut! Då hade jag nog slagit till :) Kram

    SvaraRadera
  4. Den där fina klänningen var ju perfekt på dig. Man blir glad bara av att se dig :)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Grattis - vilket kap!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Snyggt som attan! Tycker du inte att det är svårt med storlekarna ibland. Du har väl också 0-1 beroende på vilket plagg det är. Hur avgör du vilken storlek du ska köpa? Provar du alltid i butik innan? Jag har bara vågat str. 0 i Alchemistry dress som jag chansade på på Tradera. Den är lite trång över axlarna men funkar. Allt annat är str. 1 och i tex. Wigwam känns det nästan för stort. Har sett klänningen på andra och den är snyggare när den sitter tightare vid bysten.

    Svammel här idag.. men intressant om du vill skriva hur du resonerar.

    Kram!

    SvaraRadera
  7. wow superduper snygg som alltid och vilket kap kan vi snacka rea hihi..myspys med dina ♥ nu det ger mycket energi det !!

    Ha en bra mysafton snyggis!!

    KRAMAR

    SvaraRadera
  8. Förstår att du är kär - jättesnyggt! Hoppas du får sova ikapp i helgen.

    Kram

    SvaraRadera
  9. Faaan vad snygg du är i den blåsan:) Riktigt bra köp! Kram

    SvaraRadera
  10. Mia: Tack snälla gulliga du! Jag ska försöka sova ut lite imorgon :-)

    Jeanette: Tack, ja det är inte många som fastnat för den har jag förstått.

    Odd Me: Tack snälla! Ja jag har letat som en galning efter den för den verkar inte vara så vanlilgt...

    L8: Tack fina! Och ännu gladare blir jag av fina kommentarerna :-)

    Frösötös: Tack, ja där hade man tur :-)

    Viveca: Tack söta! Jo, det är jättesvårt. För det mesta kan jag ha 0orna men då jag har långa armar tar jag alltid 1or på koftor och långärmat. Men Odd Molly är ju superolika. Vissa plagg är ju gigantiska i storlek och vissa små som sjutton. Men oftast chansar jag rätt. Brukar ut och kika runt bland alla andra bloggare vad de säger om plaggen. Många finingar som är så vänliga och kör provingsräder när någon ny kollektion som kommer...Wigwam har jag de nyaste i strlk 0 men de äldre var mindre för där var jag tvungen att ta en 1a.

    Tina: Tack för din som alltid helt underbart gulliga kommentar. Och ett kap var det verkligen :-) Nu ska vi verkligen mysa i helgen...

    Oslotigern: Tack goa! Ska bara softa och sova ut är det tänkt :-)

    Linda: Tack underbara! Är supernöjd med klänningen och den lämnar ALDRIG :-)

    Kram alla underbara
    /Vivvi

    SvaraRadera
  11. Så fin klänning.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar