VivanDivan

VivanDivan

måndag 9 maj 2011

Fotoutmaningen andra omgången: Del 7

God kväll bloggisar. Jag är ju en dag sen med sista delen av fotoutmaningen för jag orkade visst inte igår. Utmaningen var “Detta har jag i mitt kylskåp”. Nu var det ju egentligen en lyckträff för vi skrubbade kylen för någon vecka sedan så just nu är det nästan oförskämt pedantiskt där men då jag ju alltid måste vara lite egen kör jag en egen tolkning och tar inte kort rakt in i ordningen utan har valt ut de kylvaror vi ALLTID har i kylen.

1. De helt oumbärliga såserna ketchup, Balsamico vinäger och Sweet Chillisås. Detta är ett absolut måste hemma då jag har det på typ allt.

DSC_0483

2. Grönsaker har vi alltid färska i olika  varianter. Just nu är det paprika, gurka, avocado och isbergssallad. Lök och vitlök finns också alltid uppdaterat i kylen.

DSC_0490

3. Falukorv. Den här familjen är helt galen i korv av alla de slag och någon form av korv finns alltid i kylen. Usch, är sååååå trött på korv att jag storknar men jag får finna mig i att äta det minst en gång i veckan.

DSC_0489

4. Bregott. Här har vi inget lättmargarin utan det ska vara riktigt Bregott. Jag är barnsligt förtjust i smör och äter gärna tjocka lager liksom både T och kidsen Smile. Men hellre det än en massa konstgjorda ämnen.DSC_0487

5. Mjölk och yoghurt. Vi har alltid mjölk och yoghurt hemma för det finns tre mjölkslukare i familjen. Själv hoppar jag det. Yoghurt äter jag, T och Felix på morgonen medan Emilia dricker välling. (Ser att det visst smög sig in en light yoghurt den här gången. Brukar vara Felix som väljer och i vanliga fall brukar jag inte tycka om att vi har light men ibland slinker det med…

DSC_0485

6. Matyoghurt, crème fraiche och flytande smör/rapsolja. Barnen är inte så förtjusta i såser så de äter ofta grekisk eller turkisk yoghurt till maten eller en klick crème fraiche. Smöret steker vi i men använder även en hel del olja.

DSC_0486

7. Flytande barnalvedon. Vet inte varför vi har den i kylen, tror egentligen inte den behöver stå där men det har bara blivit så. Det finns alltid här ifall de blir sjuka.

DSC_0484

Det var det det. Vi har förstås en massa annat också men dessa saker klarar vi oss INTE utan Smile

Återkommer om en stund med lite paketinnehåll. Fick två fina saker idag och så har jag “råkat” traderaklicka igen….Smile

♥ Puss & Kram♥

/Vivvi

2 kommentarer:

  1. Ungefär som i vår kyl! Kan int eheller leva utan swwet chili-sås. Såg hos Eva-Lena att du bor i Sala. Min mamma är född där, morfar jobbade i Sala Silvergruva när morsan föddes. Har inte varit där på många år nu sedan gammel-mormor dog men har fortfarande släkt i krokarna:) Världen är liten.....Kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det gott med sweet chilli? :-) Ja, världen är bta liten. Du får väl dyka förbi på studiebesök då :-)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar