VivanDivan

VivanDivan

måndag 9 maj 2011

Det har gått upp ett ljus…tror jag…+ 2 paket i lådan + Traderafynd…

God kväll igen! Jag har ju den senaste tiden gått och känt mig hängig och precis som en förkylning snart ska bryta ut. Täppt, trött, kliiga ögon o s v och när jag nu tänker efter är det ju precis såhär jag känner mig varje vår. Undrar sa flundran om jag inte gått och fått pollenallergi…Gå till doktorn tänker jag inte göra för jag känner mig alltid så till besvär. Kommer nog av att jag har en far som jobbat inom landstinget och ni vet det där med skomakarns barn…Men däremot tänkte jag att jag kanske skulle ta och prova såna där receptfria piller mot pollenallergi. Borde ju inte kunna skada tänkte jag…

Fick i a f två paket idag. Ett efterlängtat från Campadre som jag varit riktigt himla spänd på. Har länge velat ha ett par Primeboots men tyckte de var lite dyra. Dock hade ju Campadre kampanj för ett par veckor sedan och då slog jag till på ett par…Det stod att de skulle vara små i storleken medans jag hört att de skulle vara stora så det var lite velande men jag tog min normala storlek. De var små i bemärkelsen att de var ruskigt smala. Jag har jättesmala fötter men hade jättesvårt att få i foten. Däremot är de rätt mycket förlånga men töjer jag ut dem på bredden kan jag nog lägga i en sula i höst. Ska prova imorgon och ta kort så ni får bara en sneak peak nu…Ääääälskar rosa :-)

DSC_0494

Paket nr två beställde jag i fredags. Supersnabb leverans från Alvas Hus måste jag säga. Vad det är får ni gissa :-)

DSC_0493

DSC_0491

Sen gjorde jag ett sånt där spontan-tradea-klick igår kväll. Får väl se hur det blir men jag behöver lite fina vår-och-sommarkoftor och det blev ett riktigt fyndpris…osäkerheten finns ju alltid när man köper på Tradera men säljaren hade fina omdömen så det ordnar sig nog…

Odd Molly Mannequin Cardigan i vintage gold…

OddMolly%20MannequinCardi

Jaha, det var lite nytt i the Vivvi-closet och en soon-to-be. Nu får ni ha en superskön kväll så hörs vi imorgon

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

7 kommentarer:

  1. Inte otroligt att du blivit allergisk - det blev jag för några år sedan. Inget allvarligt men snorig och hängig under ett par tre veckor på våren. En liten Flora...la la la la
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men oj så söta primeboots. De formar sig en del efter foten tycker jag.
    Allergier tycker jag kan komma och gå lite, men prova lite antihistamin ett par dagar, det kanske hjälper.
    kramar och sov gott!
    L

    SvaraRadera
  3. Vilken fina köp! :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad mycket fina grejer du fått hem. Jag tycker Primesen formar sig jättebra efter foten, men det kan ta lite tid dock.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Oh det verkar som om Primeboots gjort efter olika läster då jag som inte alls har smala fötter men med hög vrist fixar att få på mig dem. Jag har gått in mina barfota och de är toppen. (nä inga skoskav alls)

    Klänningen är fantastisk - jag gillar den massor och den ser precis lika fin ut efter tvätt!

    Jag har också utvecklat pollenallergi i år (ALDRIG haft problem tidigare) har nu ätit receptfri tablett i två veckor börjar få resultat.. äntligen! Testa du också!

    Ha en härlig dag!
    KRAM /Bina

    SvaraRadera
  6. Flora dress är sååå fin!

    Käkar också anti-pollen piller. Hjälper sådär tycker jag. Nu har jag dock åkt på en äkta förkylning också så då blir det dubbelt....

    Primeboots: Jag fick lästa ut mina hos skomakare, sedan dess har de varit underbara. Finns också någon sorts spray man kan köpa och spraya på och så "gå in skorna" själv, sprayen gör skinnet mjukare så det formar sig lättare efter foten. Samma spray som de använder när de lästar ut, fast de har ju en apparat istället för fossingar...

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Frösötös: Nej, jag har nu köpt medicin jag ska prova. Jo, du hade visst rätt, en liten Flora bidde det :-)

    Lingon: Ja de är riktigt karamelligt söta, rosa små saker. Vad bar om de töjer sig lite. Har köpt nån medicin nu som de rekommenderade på Apoteket.

    Jeanette: Tack, jag är nöjd :-)

    Hilde: Tack! Bra om de formar sig. Känns faktiskt lite som de kommer göra det när jag provat dem.

    Bina: Ja, det är skumt för jag har bara hört att de ska vara stora men dessa var ju jättesmala. Ja, jag är supernöjd med klänningen. Invigde den igår :-) Verkar vara riktigt pollenår sa de på apoteket. Få se om tabletterna hjälper på mig också

    Forbid me not: Ja, riktigt nöjd är jag. Verkar som var och varannan människa har utvecklat pollenallergi. Bra tips om Primesen. Ska gå lite hemma i mina få se hur de töjer sig. Hoppas du kryar snart från förkylningen...

    Kram puddingar
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar