VivanDivan

VivanDivan

tisdag 3 maj 2011

Fotoutmaningen andra omgången: Del 2

God kväll! Nu sitter jag här med en kopp te och värmer mig efter att vi varit på terränglöpning med barnen och frusit halvt ihjäl känns det som. Fy vad kallt det är ute. Tänkte lägga ut ett inlägg senare eller imorgon med bilder från det. Sprang med kameran i högsta hugg idag när vi sprang runt så det blev lite fina pics :-)

Men, det blir sen det. Nu är det dags för fotoutmaningen igen som Josanne fixat återigen. Sååå kul det här. Idag är utmaningen:”Detta har jag i min handväska”. Shit, vad har jag INTE i min. Jag är ingen väsktjej utan kör samma väska tills den är så full av S K I T att jag inte hittar något längre och sen arkiveras den och jag köper en ny. Har massa gamla väskor på vinden fulla med gamla kvitton, tamponger, tuggummin mm. Jorå, sån är jag :-)

Dagens skörd blev i a f denna. Väldigt NÖDVÄNDIGA saker alltihop som synes. Har nyligen bytt väska så det är inte så fasligt ändå mot vad det brukar kunna vara. Kör det lite uppdelat so here we go

Handskar, tamponger, nycklar till hemmet, nycklar till jobbet, två läppglans, handkräm, visitkort (som jag vände uppochner dock), en trasig klocka…

P1100385

…solglasögonfodral (utan glasögon som ligger lösa i bilen), utbetalningskort som jag alltid glömmer att lösa in, rabattkuponter, favvoparfymen från Escada, glansspray till håret, Emilias hårspännen och snoddar som man alltid hittar överallt, gele-sko-ilägg…

P1100384

…alltid minst tre halvtomma tuggummipåsar…

P1100382

…en trisslott med vinst som jag också alltid glömmer bort, en glödlampa från en adventsljusstake (ingen aning varför jag har den i väskan), en 50-öring, en penna, ett hårband, passerkort till jobbet…

P1100381

…VPN-dosa till jobbet, alltid lösa tuggummin som åkt ur, Novalucol-tabletter, Samarin, någon annan magkatarr-medicin, Treo…

P1100380

…tre mobiler???

P1100379

…alltid någon frukt av något slag, paraply, plånbok…

P1100378

Jaha, man får nästan skämmas….här är en helhetsbild…

P1100377

<♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

10 kommentarer:

  1. Ha ha ha söte jesus va mycke grejer :) Vi har samma (goda) mobiltelefonsmak!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag är också en sådan där väsktjej som använder en väska i taget tills jag tröttnar på den. Måste dock ha en som jag tycker är snygg och av bra kvalitet. För mig lönar det sig aldrig att köpa i fuskskinn på tex H&M även om det kan vara snygga.. Har med känslan att göra på något sätt.... Nåja.. Tänkte be dig om en jättetjänst.. Hade ju kunnat be någon annan också.. men nåja.. Jag förstod att även du har en äkta blues skirt. Om du har tid och lust, skulle du vilja ta närbilder på de detaljer som är viktiga att ha koll på på kjolen, tex den röda texten på baksidan och det vanliga märket fram på kjolen.. Jag har googlat massor och vet inte om insidan av kjolen där den röda texten sitter ska se ut på något speciellt sätt?
    Klurigt, det här...
    Kram

    SvaraRadera
  3. HUR stor handväska har du?! Du har mer skrot än mig till och med! Kram

    SvaraRadera
  4. Hahaha.. det var det mest hysteriska väskinnehåll jag sett :) Kul:)) Det där med oinlösta avier känner jag igen! När går man förbi en bank som är öppen? och om den är öppen, hur lång kö är det? Varför skickas det avier när det finns internet? Många undringar så här på kvällskvisten :) Kram

    SvaraRadera
  5. Underbart rörigt! Me like!
    kram

    SvaraRadera
  6. Tack för att du gör mig den där stora tjänsten :) Jag har fått två ytterligare bilder av säljaren, som tyvärr inte hittar några tags... Suck.. Kram

    SvaraRadera
  7. OMG måste jag bara skriva. Jag trodde jag hade mycket "skit" i väskan, haha... ;)

    SvaraRadera
  8. Haaa-haa! Helt underbart. Har du ryggproblem? Blev lite nyfiken på vilken väska du har :) Stor? Kram!

    SvaraRadera
  9. Underbart! Är den stor?
    Kram

    SvaraRadera
  10. Imponerande innehålssamling i väskan :-)

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar