VivanDivan

VivanDivan

lördag 21 maj 2011

Kan mammor verkligen grilla?

Den frågan ställde min dotter till mig i bilen på väg hem när jag frågade om vi skulle grilla…Ööööö, ja visst sa jag. Och det ska bevisas…

P1110357

När snurrar man på de små j-arna?

P1110358

Det här går ju bra än så länge

P1110359D

Ts otroligt snygga “foppa-tofflor”

P1110360

Det börjar bra…

P1110361

Svart eeee gott!

P1110362

Det går faktiskt att äta runt det svarta barn. Och med mycket smör känns inte det brända, jag lovar…

P1110363

Mmmm

P1110364

Spana in smörklicken….

P1110365

Kommentaren efteråt: “Mamma, pappa grillar mycket godare än dig”. Jaha ja, men nåt gör väl jag ändå som är godare än pappas mat? “Ja, korv med bröd”…

Vad säger man?

Hade tänkt lägga ut bilder från dagens utflykt men fortfarande lite sur över armbandet som jag betalade men aldrig fick så det får bli imorgon. Nu ska vi bädda här på golvet igen. T får väl en chock när han kommer hem och vi inte ligger i sängen hi hi…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

7 kommentarer:

  1. Haha korv med bröd :-D
    Jag lärde mig starta vår gasolgrill förra veckan.
    Har inte vågat pilla på den ens på säkert 2 år :-D
    Så jäkla trist med armbandet. Sådant kan man gå och störa sig på jättelänge sen :-(
    Hoppas iallafall att ni får en trevlig helg.

    kramis

    SvaraRadera
  2. Ha ha - så härlig kommentar! Typiskt. Det är därfør man inte ska anstränga sig med barn och män :-)

    God kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Klart att mammor kan grilla!!! Jag är ju expert, fast inte mamma iofs... .-)

    Hoppas att det löser sig med Tullhuset, så tråkigt att du inte fick med dig hem det du köpt. Håller tummarna.
    Dessutom är korv med bröd det bästa som finns.
    kramar!
    ♡♡♡

    SvaraRadera
  4. Trist med armbandet, hoppas att det löser sig. Och grillar du i sidenblåsan din toka?! Jag är så larvig så jag svidar om när jag lagar mat, no Molly då inte! Kram!

    SvaraRadera
  5. HAHAHAAHAHA!!! Goungar!!!!!
    Jag får oxå en nyans av svart på det jag grillar ;)..Ska det inte vara så?? ;)...Brukar lämna över det till maken för att slippa lukta grill...Hihihihih

    Men va tråkit med köpet - hoppas det löser sig..

    KRAM

    SvaraRadera
  6. Klart mammor kan grilla!! Svart är faktisk gott:)
    Tråkigt med armbåndet, hoppas det kommer till rätta. Vad mysigt det ser ut när ni campade på golvet, hur kul som helst.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hoffsan: Ha ha, ungefär som jag då. T känner sig så manlig när han får sköta det där med grillandet så jag låter honom sköta det :-) Nu har det ju ordnat sig så jag är glad igen :-)

    Oslotigern: Mmmm, ungar är irriterande ärliga ibland :-)

    Lingonberrie: Jo, men T har alltid skött det där för han känner sig ju som karln i huset då så han får väl hålla på :-) Det har löst sig fint med Tullhuset som väntat egentligen. Jättegulliga är de... Älskar också korv m bröd. Enkelt och gott...

    Linda: Det har fixat sig med Gulliga personalen på Tullhuset :-) Kul att "leka" lyxhustru ibland med sidenblåsan i grilloset ha ha...

    Mia: Mmm, de är roliga ibland...Jo, svart är ju gott :-) Tror män måste få känna sig lite manliga och ta grillansvaret så jag låter T också sköta det där :-)

    Hilde: Mmm, kvinnor kan men vill inte eller hur är det nu? :-) Jag kommer få mitt armband imorgon redan. Gulliga personalen fixade det. Vi hade jättemysigt men ryggen var lite öm imorse :-)

    Kram ni fina
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar