VivanDivan

VivanDivan

tisdag 24 maj 2011

Det är så härligt när man varit ärlig…

God morgon vänner! Idag är det sååå trist, grått och blåsigt väder här i byn. Man vill inte alls gå ut utan ligga kvar i sängen och kura.

Igår när jag parkerat bilen i parkeringshuset vid jobbet hittade jag ett VISA-kort på backen. Jag tog med det för jag tänkte försöka få tag på personen som tappat det. Dock när jag googlat på namnet hittade jag väldigt många med samma namn så det kändes lite tröstlöst. Antagligen hade personen i fråga hunnit spärra kortet och så men om hon inte gjort det kändes det i a f bättre att jag plockade med det eftersom jag vet med mig hur ärlig jag är. Lösningen blev till slut att jag gick ner till banken på lunchen och lämnade in det. De borde ju ha koll vems kortet är så det kommer till rätta.

Men kontentan av det hela är ju hur varm och nöjd man blir själv när man gjort något ärligt. Jag blir nästan glad när jag hittar något som jag får möjlighet att hjälpa till att det ska komma tillrätta för känslan t ex om man får tag på personen i fråga och denne blir så glad är värd såååå mycket. :-)

Förresten måste jag tacka alla finingar för era kommentarer igår angående mitt inlägg om att vara mamma. Lite olika åsikter och olika hur man har det. Jag vill ju också poängtera att T är en superkille, pappa och man men han är egen företagare och kunde ju inte gärna stänga firman för att kunna vara pappaledig. Dessutom är jag nog mer än lovligt “attached” till mina barn också. Jag vill helt enkelt vara med dem så mycket jag bara kan och har oftast automatiskt tagit på mig mer ansvar. Men visst måste idealet vara att det ska vara lika…

Dagens idag: Klänning G-star, kofta Odd Molly Canna Cardigan grey melange strlk 1, skor Replay.

P1110462P1110465P1110461P1110463P1110457P1110458P1110466P1110460P1110459

Ha en skön dag nu bloggisar. Kom ju på att jag glömt bort att fota till Josannes fotoutmaning så den kommer lite sent ikväll…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

9 kommentarer:

  1. Så fin du är idag... som alltid :) Kram!

    SvaraRadera
  2. Den känslan är verkligen härlig. Önskar bara att alla vore ärliga.
    Ha en härlig tisdag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ville bara säga hej, när jag nu trillat in på en ny blogg via andra... det där med kommentarer och bloggar är intressant! Ser att du har många vardagliga funderingar, sånt är kul att ta del av. Tänk om det funnits bloggar när jag själv var småbarnsförälder kan jag tänka många gånger, den tiden då man hade så mycket att fundera över. Eller ja, det snarare tilltar med att barnen blir större, men i nya faser :=) Kram Milla

    SvaraRadera
  4. Åhh så fin outfit!
    kram

    SvaraRadera
  5. Vad skönt med ärliga människor. Det borde vara en självklarhet att alla gör som du gjorde idag, men det är långt ifrån så tyvärr.
    Hälsningar från en annan Vivvi

    SvaraRadera
  6. Vad fin du är i dag. Jag måste erkänna att jag är lite avund på dina rasben. Visst är det skönt att göra rätt för sig.
    Kram

    SvaraRadera
  7. L8: Tack goding! :-)

    Jeanette: Ja visst är den. Tyvärr finns det alldeles för många som inte lärt sig uppskatta den känslan ja...

    Milla: Hej och välkommen :-). Min hjärna går för det mesta på högtryck så här luftas tankar om det mesta :-)

    Hoffsan: Tack fina!

    Vivvi: Hej och välkommen! Tyvärr är det ju så ja att vissa inte lärt sig att njuta av känslan att kunna glädja någon genom att vara ärlig...

    Hilde: Du är ju bara för go! Pinnben kallar jag dem. :-)

    Kram ni fina
    /Vivvi

    SvaraRadera
  8. Du är ju värsta modellen, fin är du som vanligt! Koftan var en perfect match till klänningen:-) Tack för din fina kommentar!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Tack snälla Marika :-) Och kommentarerna är du värd :-)

    kram
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar