VivanDivan

VivanDivan

fredag 20 maj 2011

Det här är lyx för oss…underbar myshelg framför oss med massa gott och livskvalitet

God kväll sötisar! Nu har jag och barnen nyss kommit hem från affären där vi handlat på oss allt möjligt smaskigt. Bl a köpte jag varsin lakritspipa som är det absolut godaste godis jag vet. Tyvärr (ha ha) tyckte inte barnen om så jag fick tre :-)

DSC_0709DSC_0710

T är ju borta i helgen på kryssning och då jag var borta i början av veckan känner jag för att ha en riktig myshelg med mina barn. Imorgon ska vi åka till Västerås och kika på Per Holknekt och Maria Montazami på Tullhuset Living. Det blir också en sväng på stan för att köpa kalaskläder till Felix och en present för på söndag är det barnkalas. Sen ska vi även åka till Vallby frilutsmuséum och titta på djuren där. Kor, grisar, får, kaniner, hästar mm som de har där.

Men vi börjar ikväll med att ha riktig “lyxkväll” som vi kallar det. Barnen fick en ny film och jag hyrde tre till mig som jag ska kika på ikväll när de somnat.

DSC_0717DSC_0716

Vi gick också runt i mataffären och kikade på allt gott vi älskar. När T är borta blir det alltid fisk och idag slog vi till på en röding som nu står i ugnen och steker. Till det kokt potatis, citron, sparris, sallad och hollandaisesås

DSC_0712DSC_0713

Annat gott vi inhandlat till helgen (allt äter vi förstås inte ikväll) är glass, kladdkaka, ostbågar, Crostini-kex, sparris, citron, körsbärstomater, vindruvor, annanas, grädde, majskolvar, jordgubbar, champinjoner, hollandaisesås, fetaost mm…

DSC_0711

Ikväll har vi dessutom bestämt att vi ska dissa sängen och släpa ner madrasser och bädda i vardagsrummet. Vi tänker bygga en koja och låtsas att vi är på semester. Bilder kommer imorgon hur det blev :-)

Det här är verkligen livskvalitet för både mig och barnen. Jag kommer njuta av varenda ögonblick den här helgen och egentligen är det ju synd om T som är iväg och roar sig :-) Vad skulle DU välja…..?

Nu har vi hällt upp “lyxdrinkar” med apelsinjuice till barnen och sugrör samt ett glas vin till mamman.

DSC_0714

Skål då finingar…

DSC_0719

Hoppas ni får en lika mysig helg alla ni fina så hörs vi senare…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

7 kommentarer:

  1. Låter som en toppenkväll!
    Själv sitter jag här och ugglar utan mannen idag då han är och kör minimoto(eller vad det nu heter) :-D

    Bra filmval förresten. The last airbender gillar jag bäst av de tre :-)

    kramis

    SvaraRadera
  2. Vilken UNDERBAR kväll!!!!

    hade jag bott närmare hade jag allt tittat förbi! ;)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad härligt ni ska ha det med madrasser på golvet och mys. Du måste ju bara vara världens bästa mamma? :-) Hoppas att det blir roligt på Tullhuset i morgon, ser fram emot lite bilder eller en rapport...
    Ha det bäst i helgen,
    kramelikram

    SvaraRadera
  4. Även om man ska ta tillvara på varje minut med barnen och inte längta framåt i tiden, kan jag väldigt ofta längta efter att de ska bli äldre. Man kan umgås med dem på ett helt annat sätt då, som ni!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vad det låter härligt med fredagsmys. Jag kan tänka mig adoptera idéen faktisk.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vad mysigt att bädda i vardagsrummet så där:) Och vad mycket mumsigt ni har handlat! Ha en fin helg med barnen! Kram

    SvaraRadera
  7. Hoffsan: Ja vi hade toppen. Trist att vara själv men ibland tycker jag det kan vara riktigt skönt också :-). Last Airbender var riktigt bra och de andra ok.

    Mia: Ja, vi hade mysigt som sjutton. Du hade varit sååå välkommen så :-)

    Lingonberrie: Ja, enkelt och uppskattat. Vet inte om jag är världens bästa mamma direkt, försöker som väl alla gör antar jag...i början av veckan kände jag mig som världens sämsta som var borta så länge. Blir ändå glad av det du skriver :-) Det var topp att se Maria M, missade dock Per H. Ha det super du också

    Viveca: Man har ju mer valmöjligheter att göra kul saker när de blir lite äldre så det förstår jag att du längtar till. Men alla åldrar har ju sin charm på något sätt. Jag kan längta tillbaka ibland till när de var sådär små och "behövande" på något sätt...

    Hilde: Tycker jag! Enkla ting som barn uppskattar :-)

    Linda: Vi är lite crazy ibland och gott har vi verkligen ätit :-)

    Kram underbaringar
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar