VivanDivan

VivanDivan

lördag 7 maj 2011

Nu går man över på rödvinet, film- och recepttips och coola brillsmurfar

God kväll! Jag lovar att det här blir sista inlägget för idag. Sitter nu i min ensamhet med lite tända ljus och ett glas rödvin som jag inte drack upp till maten. T är över hos grannen och tjattrar lite och barnen är fortfarande ute och hoppar studsmatta. Har inte hjärta att ta in dem än när vädret är så fint och de “stora” barnen i byn är med och leker med dem.

P1100779

Notera den lilla ängeln (som tappat vingarna men ska snart lagas). Det är en lyckoängel och jag tycker den är sååå söt. The angel of friendship heter den men det är en present som Emilia fick av mina föräldrar så jag vet inte varifrån den kommer. Min mamma och Emilia har en sak gemensam och det är att de båda älskar änglar. Emilia tyckte den skulle stå framme på zinkfatet så det är klart den ska stå där…

P1100781

Vi åt verkligen sååå god mat idag. Grillat rådjur- och älgkött med en matig sallad med haricot verts, avocado, fetaost och annat gott. Jag måste också tipsa om tillbehöret som vi har till och är en lite nyttigare variant av kryddsmör. Blanda Philadelphiaost, lite margarin, hackad rödlök och pepparrot plus lite salt och peppar. Jättegott till grillat kött eller fisk. Tallriken ser lite grisig ut men det blänkte så konstigt….inget att göra åt för nu är det slut Smile

P1100775

Just nu sitter jag och lyssnar på min allra bästaste spellista på Spotify. Vivvis Soft. Alla mina lugna favoriter som t ex Your Song – Ellie Goulding, The Reason – Hoobastank, Time to say goodbye – Andrea Bocelli och Sarah Brightman, Everytime – Britney Spears, The Rose – Bette Middler, massa Josh Groban, Depeche Modes, Elton John, Abba, Christina Aguilera, Enya, Sofia Källgren, Madonna, Michael Jackson, Evanescense, Metallica….ja ni ser vilken varierad musiksmak jag har men den här spellistan är grym om man gillar soft musik…

Men nu ska jag snart sätta på en film som vi hyrde igår. Vi såg den ena imorse innan barnen vaknat (ja, T och jag är som pensionärer som vaknar typ före 6 på morgnarna). Kan rekommendera “Devil”. Grymt spännande om man gillar lite övernaturligt…Återkommer om den andra imorrn…

P1100777

Avslutningsvis lägger jag ut ett par bilder på mina små som älskar att posera och idag blev det i mina och Ts RayBan Smile

DSC_0419DSC_0418DSC_0409DSC_0402DSC_0413DSC_0395DSC_0386DSC_0382

Nu önskar jag er en riktigt god natt mina kära vänner. Och lyssna lite på den här. Måste vara mäktigaste klassiska låten ever. Den får avsluta på min dator innan jag stänger ner och sätter på filmen…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar