VivanDivan

VivanDivan

tisdag 31 maj 2011

1 timme på jobbet…riiing…dagis calling…hämta kräksjuk liten snutta…

Halloj igen! I morse hann jag vara på jobbet ca en timme innan de ringer från förskolan. Jag har det inlagt i mobilen så jag ser direkt att det är de som ringer och det knyter sig ju alltid i magen då. När Emilia var ca 1 år och jag var mammaledig med Felix ringde de en gång när hon fått hjärnskakning och efter det blir jag alltid livrädd så fort jag ser på displayen att de ringer. Nu hade hon kräkts och de ville att jag skulle komma och hämta henne. Då är det ju bara till att packa ihop och åka för magsjuka barn vill de ju inte ha längre än nödvändigt på förskolan av förståeliga själ.

Suck, VAB igen då och med största sannolikhet blir jag väl hemma imorgon också för 48-timmarsregeln brukar de vara stenhårda på. Nu har hon peppar peppar inte kräkts något mer sen vi kom hem så vi får hoppas det var snabbt övergående. Fast då blir väl Felix sjuk också antar jag men då har säkert min magvärk från igår fått sin förklaring. Fick antagligen en lätt variant…Hörde också nyss att Ts dotter också var hemma och sjuk så det är väl någon magsjukevariant vi dragit på oss…

magsjuka

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

6 kommentarer:

  1. Frösötösmaj 31, 2011

    Ser att inte heller du har det så kul :( Ja ja det är ju bara att härda ut
    KRAMAR

    SvaraRadera
  2. HEJ inte kul att vara magsjuk ,men du får nog vara hemma med henne 2dagar. För 48 tim, reglen räknas efter sista kräket men¨tors, är det helg och då är ni kanske ändå lediga .Krya på er Lena

    SvaraRadera
  3. Men usch för magsjuka. Hoppas det är någon "light" variant som inte smittar er andra.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Blä för magsjuka - hoppas hon kryar på sig snabbt och att ni andra klarar er!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Fy för mag-sjuka:( Må det gå över fort! Kramar till er båda

    SvaraRadera
  6. Hoppas att ni har en bättre dag idag! Kram!

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar