VivanDivan

VivanDivan

måndag 11 april 2011

Vivvis “PartyoutfitGuide”

Halloj igen! Fick en fråga angående vad man kan ta på sig om man ska ut på fest och det är 30+ som gäller. Jag är ju inte ute alltför ofta men innan jag fick barn var jag en riktig party-pingla som var ute jämt. Tycker fortfarande det är superkul att klä upp mig och här är lite tips från mig (kanske inte vad alla skulle ta på sig men enligt “Vivvi-style”)….

1. Jag brukar alltid gå efter regeln: Antingen uringning eller visa benen. Inte både och för det tycker jag blir lite för “vampigt”.

2. Jag är egentligen inge klänningstjej när jag går ut utan brukar mest ha jeans faktiskt och det kombineras oftast med ett partylinne som t ex något av dessa

Linne från Cover 349 kr (finns hos Nelly)

cover399

Snygg rygg från Acne 999 kr (Nelly)

acne995

Romantisk spets från Jeanne Blush 479 kr (Nelly). Jättesnyggt med slitna jeans till och höga klackar. Modellen på bilden har ett vitt linne under men jag tycker det skulle vara snyggt med en vit bandeau-bh till om man vågar.

JeanneBlush

Vill man ha lite mer a-line tycker jag den här toppen från Marlene Birger för 1495 (Nelly) är superfin till ett par stuprör och höga pumps.

marlenebirger1495

Söt urringad top från Vero Moda som kanske ej är för dem med jättebyst men söt och till ett jättebra pris 199 kr (Nelly) Kolla även in de mönstrade byxorna till. Snyggt…

631142-0080_3

3. Klackar, klackar, klackar! Kan man gå i högklackat tycker jag det är en given hit. Kan bli lite onda fötter efter en del dansande men det är det värt. Man får snygg hållning, blir längre, får snygga ben och det lyser party. Här kan jag verkligen rekommendera Nelly Shoes. Glamfaktor = hög och bra priser.

En sådan här modell med platå fram tycker jag är toppen för de blir inte så höga för vristen trots att klacken är hög. Dessutom bra stöd. 399 kr

427579-0088

En i övrigt enkel eller kanske helsvart oufit kan livas upp genom ett par pjucks med färg. Också dessa Nelly Shoes 399 kr

427734-0046

Eller varför inte lite leopard. Ger alltid hög partyfaktor. Dessa från Friis & Company 1199 (Bubbleroom). Dessutom tycker jag det är riktigt snyggt till våren med lite beige eller cognacfärgade skor. Tänk en vit klänning till dessa istället för kanske svart som man tänker först….

rya-38234

Svarta skor är ju alltid klockrent förstås och användbara året runt tycker jag. T ex med kilklackar och peptoe från Wildflower by Kenza eller snygga remsandaler från Guess 1699 kr (båda Nelly)

735020-0014982013-0014

4. Accessoarer

Har man en enkel svart eller vit outfit är det ju väldigt enkelt att klä upp den med accessoarer. Jag gillar t ex allt från Laila Bagges Rock by Sweden. Kika in på deras hemsida för inspiration vettja…den hittar ni här. Sen måste jag också tipsa om en sida där en tjej säljer supertuffa smycken som jag tror hon gör själv. Items by Johanna. Väldigt populära i bloggvärlden har jag förstått. Bland annat dessa fjäderörhängen som jag nog kommer beställa inom kort. Asläckra….

untitledP1090330-1-225x300

5. Svart

Svart tycker jag alltid funkar när man ska gå ut. Sommar som vinter och det går ju att kombinera till det mesta. Svart top och jeans, svarta byxor och färgad top, helsvart klänning och färgade skor etc….

6. Klänning

Vill man ändå ha klänning finns det ju massor att välja på. Tycker Gina Tricot och H&M brukar ha bra utbud på partydressar. Det vill man ju oftast kanske inte lägga allför mycket pengar på då de oftast används en eller ett par gånger. Ett tips är också att spana runt på Bubbleroom och Nelly. Där finns det alltid mycket fina klänningar. Eller om man vill beställa från USA tycker jag man kika på Forever21. Har aldrig beställt något där själv men min syster har gjort det med gott resultat. Också ASOS brukar ha mycket snyggt…

Forever21

00010711-02

ASOS

image1xlffkjgjhjhimage4xldfdsf

7. Makup. En partuoutfit för mig är inte komplett utan lite festligare makeup. Lösögonfransar, läppstift, rouge och mycket ögonskugga och gärna sotade ögon. Lite glitter kan också vara snyggt att applicera på ögonlock, kindben eller urringning. Lösngaglar eller ett snygg nagellack kan också göra att man känner sig fin. Löshår är en annan sak som jag ofta använder. Finns jättebra för runt 600 kr med clips att bara sätta i och det är äkta hår så det ser väldigt naturligt ut och lätt att sätta i.

Usch, det här inlägget skulle kunna bli hur långt som helst men lite tips kanske ni fått i a f. Håll tillgodo

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

3 kommentarer:

  1. Jag har redan saglat lite lätt i mungipan över Malene Birger linnet/tunikan...Loooovely
    Tror kanske att det är menat att hamna här hos mej i metropolen:)
    Vad gullig du är som ger tips:):)
    kram kramarna rara:)

    SvaraRadera
  2. Tack snälla! Kommer inte att klicka hem något nytt, men har fått lite inspiration. Har faktiskt funderat på om det fortfarande finns något som heter "partytopp" 2011 :)Det känns lite som att många kör den slappa stilen med jeans och tunika även ute, men jag vet inte... Om du har tid och lust får du gärna kolla in på min blogg och ge lite råd om vad jag ska välja ur de befintliga kläder jag har hemma!

    http://fedupnurse.wordpress.com/2011/04/11/30-p-dansgolvet/

    Mvh

    SvaraRadera
  3. Too di Loo: Klart du ska ha den då. Den är superfin :-)

    Viveca: Vassego, hoppas du får det toppenkul på lördag och att du hittar en outfit du trivs med. Kikade in hos dig men det såg du väl :-)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar