VivanDivan

VivanDivan

onsdag 13 april 2011

Fotoutmaningen del 3: Sak jag sparat sen barndomen

God kväll! Idag kör jag del tre i fotoutmaningen från Josanne och jag kunde inte välja EN sak för jag har två kära saker som jag sparat och aldrig kommer göra mig av med. Först ut är min gamla gosehund Pluto som han hette. Väldigt flitigt använd och har tappat båda öronen. Kommer verkligen ihåg hur mycket jag älskade den hunden. En kul grej med den är att jag i vuxen ålder hittade den på vinden och kände något hårt i den och vad kunde jag “operera” fram om inte en finfin silversked. Jodå, en liten skata måste man varit när man var liten men jag har inget minne av att jag skulle stoppat i den :-).

P1090560

Kidsen kan inte för sina liv förstå tjusningen med denna lilla sötnos som fortfarande luktar himelskt gott…men det är jag glad för, för då kan jag ha den för mig själv…

P1090558

Sen har vi en annan sak som min mamma faktiskt sydde när jag var liten och det är en waldorfdocka. Ida döpte jag den till och den slog alla Skrållan-dockor och andra hårda varianter. Det roliga är att nu har Emilia adopterat den och är hennes absoluta favorit bland dockor och det är alltid den som får följa med när hon ska ha med ett gosedjur eller docka. Det tycker jag är lite kul. Dock har hon “sminkat” den lite med röd tusch som jag inte vet riktigt hur jag ska få bort. Vågar inte köra den i maskin för den har blivit lite luggsliten och tyget på händer och fötter är väldigt slitet. Kläderna är original och också sydda/stickade av mamma. Var ett par mammelucker också i samma spets som förklädet men de hittar jag inte idag. Koftan hade dessutom jag på mig när jag var liten bebis. Var en ganska liten plutt då…

P1090562

P1090561

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

3 kommentarer:

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar