VivanDivan

VivanDivan

fredag 22 april 2011

Små påskkärringar och visst måste vargen få finnas?

God morgon! Långfredag och jag vaknade väldigt tidigt som vanligt. Igår låg jag och kikade på ett debattprogram om vargens vara eller icke vara. Blev faktiskt lite upprörd. Varför skulle de inte ha existensberättigande? Vi har varg i krokarna men aldrig har jag känt mig rädd. Har man husdjur har man ju faktiskt ett ansvar att se till att de är skyddade och vet man om att det finns varg i närheten kanske man inte ska släppa hunden lös i skogen. Jag vet inte, men vargen har väl också en roll i kretsloppet….

Nog om det och tillbaka till lite trevligare saker. Ikväll ska jag ut med mina kompisar och min fina syster och titta på Swingfly som kommer till stan. Jippie, älskar melodifestivalbidraget “Me and my drum” och röstade som en galning på den…

Så nu börjar det svåra med att välja kläder. Får återkomma när jag bestämt mig med lite bilder…

Igår var ju kidsen påskkärringar och de var sååå söta. Vi åkte ner på stan en sväng och man får en sån där lyckokänsla i magen när alla kommenterar hur söta ens små påskkärringar är :-) Stooooolt och väldigt partisk mamma…

P1090940

Armkrok med handväskorna på väg till Blåkulla eller? Båda ville ha sina glittriga “tunikor” som de fått av mormor och morfar från Egytpten har jag för mig..,

P1090938

Emilia luktar på de fina påskliljorna vi planterade häromdagen som börjar slå ut så fint.

P1090944

Mina sötisar

P1090943

Felix blev lite sur och sprang iväg…

P1090946

Felix hos frisören. Han somnade nästan och tyckte det var sååå skönt. Såg nästan euforisk ut :-)

DSC_0124

Drakfrisyr…

DSC_0125

Vad stor han ser ut helt plötsligt

DSC_0126

Glass i solen måste det ju vara…

DSC_0134

Nussen…

DSC_0133

…och Nusan

DSC_0132

Felix, får jag smaka av dig så får du smaka av mig

DSC_0130

Nej…

DSC_0129

Gott med glass…

DSC_0128

Önskar er nu en finfin långfredag så hörs vi lite senare med dagens bilder och kvällens outfit…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

4 kommentarer:

  1. Vilka fina påsk-kärringar! När det gäller vargen håller jag med helt och fullt! Varg-skräcken som finns är helt ologisk. I mina trakter har vi också varg, har aldrig varit rädd. Är nog mer rädd under hösten med alla skjut-kåta jägare maed skarpladdade vapen i skogarna som skjuter på allt som rör sig. Ha en fin helg! Kram

    SvaraRadera
  2. Haha, jag håller med Linda. Och älskar skämtet:Säga vad man vill om vargar, men de är iallafall nyktra när de jagar älg!!!!!
    Vilka underbara påskkärringar i solen!

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Håller fullständigt med angående vargen, det är klart att den har sin plats och varghatet är rent groteskt. Nena och Linda uttrycker det perfekt.
    Vilka otroligt söta påskkärringsbilder.

    Kram från Eva

    SvaraRadera
  4. Visst är det så. Tycker faktiskt det är lite kul att vi har fått en ökande vargstam. Hemskt att den ska behöva vara hatad för ingenting egentligen. Klart det är trist att hundar ska bli tagna och andra tamdjur men det måste ju vara upp till ägarna att ta hand om dem och det är ju inte av elakhet som vargen tar dem...

    Kram på er och ha en superfin helg
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar