VivanDivan

VivanDivan

måndag 25 april 2011

Min 5-åring lär sig cykla

God eftermiddag! T kom hem tidigt från jobbet idag så nu har jag och Emilia varit ute och cyklat en timme. Har dessutom hunnit kratta upp 6 skottkärror löv och nedklippt häck som jag lassat iväg till komposthögen. Fy tusan vad slut jag är. Nu har vi bytt så jag sitte inne med en sjuk liten Felix och T är ute och cyklar med Emilia.

Laddad liten tjej…

. P1100098

Nu kör vi mamma…

P1100100

Nu släpper jag Emilia….

P1100093

Jag kan själv nu mamma

P1100101

Hemma igen…ett varv till! Och så höll det på ett tag. Snacka om ryggvärk efter den här ställningen Har en sån där pinne man kan sätta på bak men den sitter fastskruvad på den lilla cykeln och jag orkade inte leta reda på en skruvmejsel så då får man ju skylla sig själv…

P1100099

Du är så duktig min underbara lilla älskling…

P1100102

Efter mååååånga vändor måste vi vila lite på trappen och dricka lite vatten.

P1100103

Och till sist måste hon rita och skriva om sina bravader i sin lilla skrivbok :-)

P1100104

Idag har jag på mig jeanskjol från G-star, linne Ichi och skor Vagabond. Emilia i egenstylad outfit med blus från Po.p, klänning Moonkids och skor Puma

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

4 kommentarer:

  1. Vad duktig hon är, jätteskoj.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Duktig tjej:) Min dotter lärde sig inte förräns hon var 7 år. Hon vägrade blankt, var rädd för att ramla. Inga argument bet på henne men till slut ville hon själv.....Kram!

    SvaraRadera
  3. Så mysigt att få den där tiden tillsammans med ena barnet ibland och så fint ni bor! Kram!

    SvaraRadera
  4. Ja det är så kul. Hon hade en mindre cykel som hon harvat på i två år nu med stödhjulen på bara för vi varit lata och inte tränat med henne utan. Nu ska jag dock ta igen det så hon får lära sig för hon är envis som en åsna och vill såååå gärna lära sig. Och det är verkligen kvalitetstid till 100% när man får ägna sig åt den ena såhär. Like it alot :-)

    Kram
    /Vivi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar