VivanDivan

VivanDivan

torsdag 21 april 2011

Detta är ingen inredningsblogg men idag är jag lite stolt

God kväll! Den här eftermiddagen och kvällen har varit rätt körig. Mycket att stå i med klipptid för Felix, påskkärringutklädsel, inhandling av lite grejer för att göra om lite i köket, handling, fönstertvätt, gardinbyte, blomplantering mm….

Ja ni märker att det varit fullt upp. Jag är inte så speciellt intresserad av inredning och sånt annat än att jag tycker om att ha det fint omkring mig. Jag har liksom inte den där känslan för hur man gör något “snoffsigt” och modernt. Men jag vill ha ett hemtrevligt hem och inreder med bästa förmåga och pysslar till det ibland. Jag har ett tag gått och irriterat mig på vår kökslampa och velat göra om lite i köket och nu är det klart. Eller nästan, vi ska lämna in bord och stolar på sprutmålning för att få dem vita. Vi har en gammal IKEA möbel i köket men så länge barnen är små och det hackas i bordet känns det inte motiverat att köpa något fancy så ommålning kan ju vara ett sätt att få det att kännas lite nytt. Såhär blev det i a f. Lite pics från nya pysslet…(världens sämsta kamera och skymning men ni kanske kan urskilja lite vad jag pysslat med idag.

Ny kökslamapa…

DSC_0155

Gamla ljusstakar som fått nytt liv och nya fönsterprydnader i form av fjäderhjärtan

DSC_0152DSC_0148

Annan vy, gardinerna är lite långa men det får jag sy upp en annan dag.

DSC_0150

Suddigt, men ni ser kanske….

DSC_0149

Fönsterbilder och lampan

DSC_0147DSC_0146

Blomgrupp som jag gjort alldeles själv faktiskt.

DSC_0144DSC_0145

Diskbänken. Lite knepigt när man vill ha gardiner över men jag har helt enkelt tagit en panellängd och hängt i klämmor….funkar….Hyllan i närbild med ny blomma och gamla skålar…

DSC_0143DSC_0142

Hittade ett jättesött hjärta där man kan sätta kort mm. Just idag får Emilias och Felix’s förskolekort pryda den…I hörnet vid spisen är det mysig med lite ljus och en liten blomgrupp som jag också gjort själv fast förut…

DSC_0141DSC_0135

Amor Vincit Omnia = Kärleken övervinner allt. Detta skulle jag vilja tatuera in i nacken någon gång inom kort. Nytt + blomman som också är ny…

DSC_0140

Påskris måste vi ju ha och jag kör på neutrala fjädrar i vitt svart och så hittade jag några prickiga som jag tyckte var jättefina

DSC_0137DSC_0138

Krukan köpte jag också idag…

DSC_0162DSC_0163

Såhär der hela den väggen ut…

DSC_0136

Nu får ni ha överseende med att jag dels inte är någon inredare och dels inte är proffsfotograf så både bilder och arrangemang är ytterst mina egna men idag är jag lite stolt för jag tycker det är fint och hemtrevligt och sen kan alla inredare och proffsfotografer få skratta hur mycket det vill :-)

Blev lite mycket bilder nu så imorgon bitti lägger jag ut lite bilder på påskkärringarna. Sååå fina var de :-) Blir även provning av nytt från ROS..

Sov gott nu denna skärtorsdag och hoppas ni drömmer sött…

♥Puss & Kram ♥

/Vivvi

2 kommentarer:

  1. Fint!!!
    Amor vincit omnia står det på min vigeslring:)

    Glad påsk!!!!
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Tack H :-) Fint att ha det i vigselringen. Bra idé om man ska gifta om sig ha ha

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar