VivanDivan

VivanDivan

torsdag 7 april 2011

Jag har oooooont och speedski

God eftermiddag. Knappt så jag kan skriva detta inlägg. Lyckades knäcka fingret idag när jag skulle hjälpa ungarna i liften och har sååå himla ont. Min far är f d sjuksköterska så han tejpade om det lite men det sväller  och blir blåare hela tiden och är omöjligt att böja. Men de gör ju ändå inget om det skulle vara brutet så jag får härda ut…Åker till doktorn gör jag inte i onödan…

P1090151

Det var den dan i backen det. Barnen är dock jätteduktiga och far redan ner för backarna. Vi köpte selar till dem och det var kanon. Då åker man bara bakom och plogar ner så att de inte far iväg…

Innan vi köpte selarna sprang vi bredvid. Blev jobbigt när de blev modigare och ville åka fortare

P1080916

Det här är sååå kul mamma…

P1080918

Bättre med selen…

P1090224

Störtlopp…

P1090204

Felix spexar

P1090206

Jag är faktiskt 5 år, jag behöver ingen sele mer…

P1090209

Lite vingligt kanske det är ändå….

P1080979

Nu kör jag

P1090213

Nu är jag trött…och hungrig…och svettig…

P1090200

Fikapaus

P1090208

Tusan vad brant det är. Åkte nerför här när jag var i 20-årsåldern och ung och dum. Kom väl ungefär 10 meter sen vart det ryggläge resten av backen ner. Gick bra men hur dum får man vara…nu är jag vuxen och smart…och feg :-)

P1090177

Men de här killarna och tjejerna är inte fega. Vilken fart…och svensk seger i nästan alla klasser…kul!

P1090095

Nu blir det att vila fingret lite. Attans att det ska vara mitt bästa “klickfinger” också så det blir ingen shopping på ett tag ha ha….

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

3 kommentarer:

  1. Vad roligt ni ser ut att ha det. Tråkigt med fingret bara. Hoppas det går över snabbt.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder! Trist med fingret! Jag kanske inbillar mig men jag tycker att det ser redigt svullet ut...Kram

    SvaraRadera
  3. Finfina bilder! Men vilken otur med fingret - hoppas det snart går över!

    Kramar

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar