VivanDivan

VivanDivan

söndag 17 april 2011

Skyldig, hjälpreda, det här gör mig så glad och mina små modemodeller

God morgon! Hur mår ni denna underbara vårsöndag? Jag mår toppen. Har sovit skönt och sitter nu ensam nere i soffan medans de andra fortfarande sover. Sååå mysigt att smyga upp tidigt, ta en kopp te och sitta själv nere i soffan med datorn, en bok eller bara kika på TV. Min lilla kvalitetstid för mig själv i vardagen :)

Det här inlägget kommer bara bestå av bilder på mina små som göra mig glad.

Igår var de ute och plockade blommor till sin mamma…Det liksom klickar till av lycka i hjärtat när man får något från sina barn och första vårtussilagona är ju bara bäst. Felix hade fått med lite kottar och stenar också

029027025024

Nästa tema är matlagning. I fredags hjälpte Felix mig med maten. Vi skulle göra tacos och det var så kul när han skar gurkan i små små bitar och försiktigt lade dem en och en i skålen. Det tog en stund men det får det gärna göra. Man får bara se till att ha gott om tid på sig så de får känna att de gör något värdefullt

P1090709P1090706P1090704

Nackdelen med att ha koll på ett barn medans det använder kniv är att man inte har sån koll på vad den andra gör. Emilia tyckte det var en bra idé att blanda majs och ost. Sen när jag frågade lite fint vem som gjort det svarar hon bara, “Inte jag, måste varit katterna” :-) Bra att kunna skylla på någon som inte kan försvara sig eller hur?

P1090712

Ser hon skyldig ut eller?

P1090710

Till sist vill jag visa en bildserie som jag också tog i fredags när de spexade till favoritmusiken och lekte modemodeller. Emilia sjunger till Sara Varga och Felix är Erik Saade…

020019018017016014013011009008007006005003002001

Visst är det härligt med barn? :-)

Nu ska jag ta det lugnt ett tag innan de vaknar för sen blir det full fart igen. Idag ska vi på årlig gymnastikuppvisning där Emilia och Felix bidrar med sin grupp i Bamsegympan. Då ska jag ha kameran laddad som stolt förälder på läktaren…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

2 kommentarer:

  1. Sååå fina dom är! Tack för underbara bilder...:-)

    Ha en fin söndag, kramar!

    SvaraRadera
  2. Vassego! :-) Känns nästan som man skryter lite men jag är ju sååå stolt över mina små :-)

    En fin dag till dig med

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar