VivanDivan

VivanDivan

onsdag 30 mars 2011

Vivvi multitaskar, strykhjälp och grym låt

God eftermiddag! Det gäller att vara effektiv. Idag fick när jag stod och tankade bilen ringde jag samtidigt min mobiloperatör för att reda ut varför de börjat dra autogiro från mitt konto samtidigt som jag får en e-faktura. Förra månaden hade jag inte ens reagerat på att de börjat dra automatiskt (sån koll har jag på mitt konto) och då hade jag gladeligen betalt min e-faktura vilket resulterade i att jag igår fick ett utbetalningskort från dem på summan som alltså var inbetald två gånger. Dessutom kostar det mig 50 kr att hämta ut dessa pengar vilket irriterar mig. Småsummor, visst men av princip tänker jag bråka om det. Dessutom har de ingen som helst rättighet att börja dra autogiro utan en ansökan och därmed medgivande från mig.

I vilket fall som helst så tar ju sådant tid med telefonköer hit och dit så jag passade på medans jag tankade. Gäller att vara effektiv. :-)

Sen att jag är så vrickad att jag tar kort på mig själv i denna situation är ju kanske än mer skum ha ha

P1080567

En annan sak jag skulle behöva hjälp av er bloggläsare är huruvida man kan stryka en Chrysalis minigown (d v s siden). Tog fram min och den hade visst blivit lite skrynklig…Hur gör ni?

chrysalis_minigown_lite_indigo

Nu ska jag laga lite mat till La Familia och sen blir det nog faktiskt en löprunda. Kors i taket, nu är det beach 2011 som hägrar och jag måååååste verkligen börja träna. Mår bättre, blir piggare och känner mig snyggare. That’s it. Har INGA intentioner att gå ner i vikt utan här är en ren hälsosatsning för att må bättre….

I lurarna tänker jag då lyssna på detta. Såååå himla grym låt.

Ja, jag vet att ibland har jag skum musiksmak då jag ena dagen kan lyssna på klassiskt, nästa schlager och idag är det tung hip hop. Går kanske hand i hand med min klädstil, vad vet jag. Men det tänker jag berätta mer om en annan gång

:-)

Ha en trevlig kväll bloggisar. Fick förresten en idé efter att jag såg en fråga jag fått nyss angående storlekar på G-star jeans. Jag älskar ju jeans och har jeans av flera olika märken och modeller så vad säger ni om ett jeansinlägg där jag testar olika par och jämför storlekar och modeller. Mmm, ska jag nog få till inom kort…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

8 kommentarer:

  1. Hej hopp! Jag stryker alla mina sidenkläder på lägsta värmen - 1 prick - och det går alldeles utmärkt. Strök två av mina Chrysalisar i går kväll ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag hatar att stryka så jag sprayer på vatten med lite sköljmedel i och sedan hänger det och torkar.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag blöter ner och dropptorkar... Men måste jag stryka så gör jag det på avigsidan på lägsta, är man riktigt noga så kan man lägga en kökshandduk emellan plagget och strykjärnet och använda duschen.
    Så fin du är i coaten!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Det där hårbandet du har skulle jag köpa förra veckan på HM och när jag skulle betala det så gick inte köpet igenom! Snacka om pinsamt och barskrapat konto när man inte ens kan handla ett hårband haha :-D
    Gör ett tnytt försök imorgon nu när lönen har anlänt ehum.

    SvaraRadera
  5. Fota sig själv när man tankar, gör inte alla det;) Snyggaste tankerskan jag sett i dag i alla fall! Kram

    SvaraRadera
  6. Men du är grymt snygg när du tankar!!! Nu vet jag hur jag ska stryka också..tack!!

    Kram fin jacka förresten, har också sneglat på den, ljuvlig med halsduken!!

    SvaraRadera
  7. Tack snälla för stryktipsen. Mycket bra hjälp. Provade stryka lite försiktigt idag och det gick ju toppen men det där med att blöta var ju ett bra tips...

    Hoffsan: Det är eländigt när man lyckas med det där...Är jag osäker brukar jag ringa telefonbanken numer innan jag handlar för att vara säker. :-). Hoppas du får tag i det, jättesnyggt tycker jag

    Garderobsgrubbel...: Tack snälla och välkommen hit :-)

    Linda och Helena: Tack snälla finingar. Jackan är nog mitt bästa köp den här våren. Love it :-)

    Kram alla goa tjejer
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar