VivanDivan

VivanDivan

torsdag 10 mars 2011

Back to basics och en känsla av besvikelse

God morgon! Jag måste bara få göra ett tillägg till mitt inlägg igår. Har inte läst om jag fått några kommentarer än, det får vänta till senare men när jag gick och lade mig igår hade jag en känsla av bevikelse. Läste ju runt i bloggar igår om besvikelsen på ett visst klädmärke och det var många inlägg om att märket borde ta hänsyn till önskemålen från bloggarna och att bloggarna skulle ha något att säga till om. Dessutom läste jag att vissa kände sig dåligt behandlade för att de ställde upp och svarade på alla sina läsares frågor och gjorde provningsinlägg mm. Jag hade en tro att dessa provningar var för bloggarna själva och för läskretsen och inte för märket självt och att få fördelar från det….

Och bloggskaran är väl ändå en liten del bara av dem som köper märket? Alla andras åsikter då? Jag kan ibland fastna för plagg som det inte bloggas om alls och säkert fler med mig eftersom de finns på marknaden. Ska de plaggen då inte få finnas för att de stora bloggarna inte gillar dem. Nä, jag känner mig lite besviken och t o m ledsen faktiskt så idag blev det back to basics i klädvalet, min gamla trotjänare G-star. Här kan jag känna mig rätt lugn för det finns nog inte så många G-star bloggar därute….

Nu har jag sagt mitt i detta….

Dagens idag jeans och top G-star, kavaj Modström och boots Friis & Company. Och så åkte visst favvosjalen på också från Ester Elenora. Jag lovar att inte tortera er med den mer denna vecka.

P1070502P1070497P1070499P1070489P1070492P1070494P1070496P1070490P1070491P1070500

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

8 kommentarer:

  1. Sååå snygg och läcker idag!!
    det är väl den saliga blandningen som speglar vem man är.
    Klart man ska använda de kläder och de märken man känner för för att man just känner för dem. Jag gillar att du mixar & grejar, det får en ju att inspireras till att blanda mer själv. Du har en skön stil!

    Tack Vivvi!!!

    SvaraRadera
  2. Gomorron!

    Här har du en som helt och hållet håller med om vad du skriver. Jag har ingen OM-blogg utan det är bara ett av många intressen jag har, liksom heminredning, natur mm.

    Vissa synpunkter som kom upp håller jag dock med om, den om kvalitén i vissa fall.

    Sen tycker jag även som Linda att 5% känns lite ynkligt om man ordnar en OM-träff med tanke på att så många handlar.

    För oavsett om det handlar om OM eller något annat märke så har man speciella arrangemang så brukar det ju vara lite mer rabatt.

    Jag bloggar för mig själv och för mina läsare, inte för något annat så jag tycker att du utryckte det kanon i dina 2 inlägg.

    I'll be back! ;-)

    Ha de nu mysigt i helgen med din familj!

    Kraaaaaaaaam

    SvaraRadera
  3. Jag kan iofs hålla med om det där med att Odd Molly borde ta lite hänsyn till vad folk vill ha dock inte ta hänsyn till bloggarna utan de kunde gjort någon slags undersökning på vad folk där ute gillar för Odd Mollys. Vill verkligen de flesta ha "gravidvarningsplaggen" som ständigt och jämt dyker upp eller "ingen passform" plaggen osv osv?

    Tänkte på det här med att folk blev sura för att de bara fick 5 % rabatt i Odd Mollybutiken i Stockholm.
    Det går ju kolla upp sådant innan man åker dit tycker man.
    Det hade ju jag gjort och isåfall dissat dem totalt eller förhandlat till någon bättre rabatt när man nu ska komam så många och de troligtvis får sålt mer än vad de kommer få sålt på en hel vecka typ.

    SvaraRadera
  4. Snygg outfit och älskar sjalen så tortera på du :)

    Instämmer med föregående skrivare så jag skriver inget!!

    Kram och ha en bra dag

    SvaraRadera
  5. Hej fina Vivvi: Det är så enkelt att missförstå. Jag började blogga för att kunna dela med mig av inspiration och modetips, INTE för att bli sponsrad eller sedd av ett visst märke. Jag vänder mig främst mot Odd Mollys nonchalans när det gäller kvalité och prissättning. Att de dessutom försöker nonchalera och dessutom verka lite obekväma med att folk bloggar om deras märker är påtagligt. JAG var med och anordnade Odd Molly träffen No 2 i Stockholm och Odd Molly var INTE intresserad av att överhuvudtaget erbjuda någon som helst rabatt, i ens efter att ha talat med deras VD, det var hon som sa att 5% var det de kunde erbjuda oss (det säger en hel del). Vi blev utlovade att någon från designteamet skulle dyka upp som Per eller Karin men ingen av dessa dök upp, istället dök deras kvalitetsansvariga dit och pratade. Två veckor efter detta fick man återkalla samtliga Saloon plagg.....vad säger det er. Jag har anmält mig till nyhetsbrev, sen deras site kom ut....har inte fått nyhetsbreven. Anmälde mig på nytt i deras Odd Molly butik där jag lägger en förmögenhet varje år....fortfarande inget nyhetsbrev eller utskick INTE förrän jag blev förbanad i år och ringde och skälde ut nyhetsansvarig. DETTA är nonchalans. Jag förväntar mig inte en massa gratis plagg eller en massa beröm men bemötandet från Odd Molly har verkligen varit bedrövligt. Att ha en konsumentpanel VIA bloggarna hade bara kunnat gynna oss konsumenter. Man kan ALDRIG nå ut till alla men via bloggarna kan må nå ut till ganska många.
    Hoppas du förstår lite mer kring bakgrunden och min irritation.
    KRAM fina du!!

    SvaraRadera
  6. Håller helt och hållet med dig!! Bra skrivet :-) Verkar som en del gapar över lite väl mycket.

    Kram från mig

    SvaraRadera
  7. Jag är lite sugen på den läckra EE Skull Scarf - hur lång är den?
    Kram

    SvaraRadera
  8. Odd Molly-holic! Jag förstår vad du menar, håller med dig i allt du skriver och det var egentligen inte ditt inlägg som jag reagerade mot utan de diskussioner som uppkom sedan i olika bloggar. Självklart håller jag med om att det var dålig rabatt ni fick när ni ordnat träffen och när det gäller kvalitet så ska man ju alltid kunna kräva att saker ska hålla om man lägger ner dyra pengar.
    Det jag funderat på är väl om Odd Mollys ovilja kanske är för att de känner sig hotade av bloggarna. Trots allt ganska många och antagligen en stooor läskrets och såklart blir det ju påverkan om bloggarna visar vissa plagg men utelämnar och dissar andra. Och det kan man ju förstå. Sen att Odd Molly märket är lite antingen hatar man eller älskar man gör ju debatten ännu hetare. Jag älskar att läsa alla era fina Odd-Molly bloggar och tycker ni är en superfin skara underbara tjejer men jargongen i debatten gick åt lite fel håll tycker jag. Och det är ju faktiskt oerhört svårt att uttrycka sig i text vad man känner och tycker och ibland skapar det upphov till tolkningar. Har varit med om det själv med mina grodor. Det är det enda och det var absolut inte menat som ett påhopp mot någon det jag skrev utan mer lite generella funderingar och en obehagskänsla över vart diskussionerna ledde...
    Kram tillbaka fina du! :-)

    Frösötös: Jag skriver ett inlägg med lite bilder senare. :-)

    Kram till er alla och tack för att ni tar er tid att kommentera.

    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar