VivanDivan

VivanDivan

onsdag 2 mars 2011

Inte ett enda plagg från spring än

Sitter här och funderar lite och inser att jag ännu inte köpt ett enda plagg från Odd Molly spring kollektionen. Har ju förbokat shivers blouse men den verkar inte släppts än och förrutom den ingenting. Jag vet helt enkelt inte vad jag vill ha än. Finns ju supermånga fina koftor och någon lär det ju bli men vet inte vilken modell och absolut inte vilken färg. I övrigt har jag ingen aning. Någon mer som känner som jag? Har ju blivit sådan hysteri med förbokningar och jag blir liksom lite avig då. Jag vill i lugn och ro kunna välja och se bilder på provningar och kanske klämma lite i butik och denna säsong är värre än någonsin. Kanske är det just hysterin eller också är det så att det kanske inte finns något som är sådär klockrent för just mig. Just nu kikar jag nog mest på andra märken och jag har fler plagg från G-star, ChillNorway, Ester Elenora och HunkyDory som antagligen kommer landa i garderoben först. Jag vet inte….

Nån därute som kan tipsa mig om ett plagg från Odd Molly spring som skulle vara gjutet på mig?

Kanske nåt av detta?

Shivers dress                                  Begonia cardigan

m11-66-605-1516-front-104-3m11-274-660-1003-front-108-6

Avalon Blouse                                 Grandmas coat

m11-314-606-1001-front-41-2m11-395-20-7502-front-2-6

Lantana cardigan                             Liebling blouse

lantanaliebling

Mercerised dress                             Calamity cardigan

m11-81-652-4516-front-2-3m11-90-734-8501-front-112-6

Hookup sleeve tunic                      Hookup s/s dress

m11-103-612-1002-front-7-2m11-119-613-1003-front-7-3

Elouise Cobell cardigan                  Canna cardigan

m11-129-649-7502-front-2-6m11-139-654-5513-front-2-6

     Lovely knit pointelle cardigan            Roberta blackgoat cardigan

m11-146-233A-2504-front-2-6m11-152-650-1516-front-2-6

Damask dress                             Centefolia blouse

m11-330-631-5511-front-39-3centifolia

….eller kanske något helt annat?

Nu ska jag fixa klart med maten här hemma. Idag blir det torsk med persilje-och citronsmör, potatis och wokade grönsaker. Har varit riktigt duktig i köket idag faktiskt och just nu står en stor gryta fläsklägg och sjuder så fint. Perfekt att förbereda morgondagens middag när man ändå håller på…Ha en trevlig kväll så hörs vi….

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

6 kommentarer:

  1. Du har ju en slimmad, snygg figur och skulle passa bra i en Mercerised dress...tycker jag!

    Kram K

    SvaraRadera
  2. Hej! En Canna cardigan skulle passa dig jättebra..men även allt annat du visar..men om jag tror något..så tror jag att du kommer att köpa canna cardigan :) den är på väg till mig och jag hoppas att den passar mig :) Kramar

    SvaraRadera
  3. Hej, utifrån vad jag har sett förut i bloggen så verkar du ha en rätt cool/tuff stil och då känns många av de "sockersöta" lite fel. Liebling och hookup sleve tunic + koftorna vilken som tror jag passar dig.

    Pythia

    SvaraRadera
  4. Håller med. Det är mycket bättre att vänta tills man själv kan känna,klämma och prova plaggen istället för att förboka allt i hysterin. Har ju dock bokat Full blommer leggingsen utan att ha provat dem för jag vet att de kommer vara supersvåra annars att få tag på och jag vill verkligen ha dem:-D
    Angående koftorna så vet du ju att jag har en Roberta och en Canna men Robertan sitter bättre och är faktist favisen även om Cannan verkar sälja bäst(kommer att sy om min Canna liiite så den inte står ut så mycket)sedan är jag svag för Grandmas coaten men tycker den mer är en "vårkappa" men tror den hade passat dig bäst.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Tack snälla ni för tipsen. Har en liten aning nu om vad jag ska försöka satsa på. Blir nog nån eller kanske två koftor och någon blus/tunika tror jag...

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  6. Jag ska prova Grandmas coat på lördag *spännande* kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar