VivanDivan

VivanDivan

torsdag 17 mars 2011

Vivvis modemåsten vår 2011: Del 6

Jag tragglar vidare med mina modemåsten. Kommer säkert hitta några nya innan jag kommit till slutet. Men jag kör på. Har sett väldigt mycket snyggt randigt bland vårnyheterna. Randigt kan vara lite svårburet, speciellt på bredden då det förstorar men jag gillar det ändå :-)

Vi börjar med den här söta klänningen ChillNorway Star Board Dress som finns med vit eller marin botten. Dessa bilder är lånade från ChicLiving och Biskobsgården

chillnorway1699biskopsgården

chillnorway1699Chickliving

And so we continue….

hunkyDory1299

 

 

  Hunky Dory 1299 kr (finns på Tintinstyle)

 

 

 

 

 

 

 

mango449

 

 

Mango 449 kr

 

 

 

 

 

 

 

 

 

36-8429

 

 

    Esprit 499 kr (Finns hos Ellos)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

modström399

 

 

           Modström 399 kr

 

 

 

 

 

 

 

 

 

svea399

 

 

Tischa från Svea 399 kr (finns att klicka hem från Nelly)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tröjor från Lindex båda 299 kr

Lindex299FrontLindex299

Lindex199

Maison & Scotch tröja 79 Euro och Kavaj 89 Euro

maisonScotch89EuroMaisonSchotch79Euro

Zara klänning 599 kr och tröja 179 kr

zara559Zara179

Och så förstås lite G-star som kör mycket randigt i vår…

Klänning ca 900 kr. Den vill jag verkligen ha men har inte hittat den någonstans än så jag hoppas den kommer in. Finns även i jeanstyg och heter Ali Dress. Hojta gärna om ni stöter på den.

gstar89Euro

Kofta 900 kr

gstar ssense900

Skjorta ca 900 kr

gstar999

Kavaj med smala smala ränder som jag är riktigt sugen på. 2299 kr. Användbar till allt. Jag tänker beiga chinos  eller shorts…

g-star2299

Tycker man den kavajen är för dyr finns ett budgetalternativ på H&M som jag också tycker är riktigt fräsch. 399 kr kostar den. Vill verkligen ha en ljus kavaj och gärna som dessa randiga

hm399

Lite mer randigt från H&M

Jacka 349 kr

hm349

Kavaj med lite bredare ränder 349 kr

hm_349

Klänning i två olika färger 199 kr

hm199_rhm199_w

Kort stickad tröja för det fantastiska priset 99 kr

hm99_2

Två cardigans 199 kr resp 99 kr

hm199_1hm99

Sött linne med körsbär 79:50 kr

hm7950

Kort top i glada färger 199 kr. Perfekt partytop till svarta shorts och klackar t ex.

hm199

Jaha, summa summarum säger mig att det mesta som finns i randigt går i marin/vitt eller svart/vitt. Varför är det så tror ni? Men något lär det bli i a f. Riktigt sugen på kavajerna som jag visat ovan. Någon av dem kommer jag i a f köpa och nån tröja kanske…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

3 kommentarer:

  1. Jag tycker det är jättesnyggt med ränder, men på andra. Själv trivs jag inte alls med ränder. Du skulle nog bära upp ränder helt perfekt.
    kram

    SvaraRadera
  2. Haha! Försöker se mig själv i den långa smala Modström-klänningen. Skulle se ut som en randig boaorm som käkat upp en halv by;) Säkerligen skitsnygg på dig din vidja:) Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja, ränder är knepigt men jag gillar det på något sätt. Du är rolig du Linda :-)

    Kram på er
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar