VivanDivan

VivanDivan

lördag 26 mars 2011

Nannyakuten nästa…vår dag i bilder, en trött trött mamma och lite shopping…

God kväll!

Tack för era åsikter om storlekar i mitt förra inlägg. Blir nog att behålla båda jackorna och Emilia får ha sin jacka i vår och så köper vi ny i höst.

Nu har jag satt mig efter en väldigt intensiv dag. Har nyss plockat undan lite och dammsugit av nedervåningen. Resten av städningen får vänta tills imorgon. Nu ska vi sätta på en film och laga till lite tacos (barnens  val) och mysa.

Ibland undrar jag om jag är en  fruktansvärt dålig mamma. Satt nästan och grät på väg hem för de har varit riktigt “hemska” idag. Trotsåldern är bara förnamnet och det springs iväg, slängs på golvet, grinas, skriks, bråkas, slåss, sparkas och de är allmänt olydiga. Ja ni förstår. Nannyakuten nästa känns det ibland. Men det är inte lätt ibland när man har en man som är mycket borta  och jag får ta det mesta själv. Ingen ursäkt och jag hoppas jag inte är ensam att känna såhär ibland. Men de kan ju i a f skylla på att de inte är helt krya. Felix är faktiskt lite varm nu t o m så jag ska ta tempen på honom. Men visst skäms man när de ligger på golvet i mataffären och skriker att de vill ha en viss sorts flingor och att man ska bära dem. Fullt lastad varukorg och folk som bara står och tittar. Vad gör man liksom?

Nåja, vi har haft mycket, mycket mysigt och roligt idag också. Här är vår dag i bilder…

Alla 5-åringar i vår kommun får som present ett lånekort och en present från biblioteket och här skriver hon sitt namn på lånekortet. Mycket stort för en liten sessa att få ett alldeles eget lånekort.

P1080376

Förväntansfulla kids väntar på teaterstart

P1080405

Lunch på stan. Jag tog en grekisk sallad med tzatsiki. Mums…

P1080406

Emilia äter hamburgare

P1080410

Och Felix pasta bolognese

P1080409

Gå på trottoaren är trist när det finns kanter att balansera på

P1080413

Nya “spring-skor” som de säger inhandlade och måste ju provas direkt

P1080427

…och testas medans vi väntar i toalettkön i gallerian

P1080415

Kurragömma i butiken med mamma hack i häl för att fota

P1080416

Vi väntar på modevisning och minimannekängerna testar catwalken

P1080425P1080424P1080423P1080422P1080421P1080420P1080419P1080418

Nya vantar inhandlade

P1080426

Efter modevisningen åkte vi till parken och matade änder. Shit vad många de var…

DSC00567

DSC00565DSC00560DSC00557DSC00554

De var riktigt tama och följde efter oss när vi gick. Fick springa ifrån dem..

DSC00571

Felix är lite arg i mataffären…

DSC00572

Och så lite shopping till mamma. Oprovat men tjejerna i butiken är så duktiga med storlekar så det blir alltid bra ändå. Kan verkligen tipsa om att Diddi (som vanligtvis gör smycken) nu kommit med sjalar som är helt fantastiskt snygga. Massa olika varianter, färger och mönster hade de. Jag köpte denna som består av tre olika tyger. Tycker den var supersnygg. Blev en hel överdels-outfit faktistk. Förrutom sjalen blev det ett linne Only, hålstickad tröja Vero Moda och skärp samt hårband från H&M. Kan vara snyggt till ljusa slitna jeans tror jag…

P1080428P1080429

P1080430

Kan nog bli fler varianter till Vivandivan från detta märke. Mycket fint. Tänkte att den här kan matcha min ChillNorway Josephine kappa också.

Hoppas ni får en supertrevlig kväll

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

3 kommentarer:

  1. Hej, tack för fornarina tipset, tyvärr så fanns det inte i min storlek ( money saved ) ja måste bara säga att: You woman rock !!!!! kram.

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder! Känner väl igen det med skrikande barn på golvet...alla har nog haft det någon gång=) Mata änder är mysigt, det gjorde vi ofta förr när mina killar var små=)Riktigt snygg scarfes!

    Kramis
    Adela

    SvaraRadera
  3. Mirka: Vassego och tack :-)

    Adela: Skönt att det är fler som råkat ut för detta med kinkiga barn. Jag älskar att mata änder och vi gör det så fort vi får gammalt bröd över. :-)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar