VivanDivan

VivanDivan

lördag 12 mars 2011

Två klockrena kommentarer på ett dygn…vad gör man?

Halloj igen! Måste skriva innan jag glömmer bort det. Igår åt vi ju räkor och jag och Emilia dukade upp så fint med lite tilltugg som vi alla gillar.Gurka och paprika att dippa i dipsås bestående av turkisk yoghurt och sweet chillisås, skagenröra, avocado, oliver och fetaost, kex, ostar, körsbärstomater, bröd mm.

P1070652P1070654

P1070655

Så när vi sätter oss till bords börjar Felix kika över bordet:

F: “Men, var är maten?”

Jag: “Det här är maten Felix”

F: “Det här är väl ingen mat heller”

Så vi fick leta rätt på någon fryst matlåda och värma till honom. Bestämd liten kille det där. Vi äter ofta räkor och han brukar gilla det….

Kommentar nr 2 av min smarta lille son var imorse när vi skulle äta frukost. T låg fortfarande och sov och barnen var jättehungriga och ivriga och ni vet ju hur tjatiga barn kan bli. Jag höll på att hjälpa Emilia med flingorna och Felix tjatade och jag sa väl ifrån att nu får du faktiskt vänta Felix! Då säger den lille mannen:

“Men du har väl två armar!”

Ja, ni ser ju vilka krav jag har på mig, vad gör man? Är det lika hemma hos er?

Den lille skrutten förväntansfull inför scoteråkning…

P1070669

Och så mamman idag. Jeans, mössa och väst G-star, långärmad top Only och boots i.c.u. Jag gillar verkligen att gå i baggy jeans och lösa kläder på helgerna eftersom jag i veckorna måste ha lite mer “dressad” look. Felix som vanligt i egenvalda kläder med tröja Meandi, t-shirt H&M och mysbyxor FIX.

P1070670P1070674P1070672P1070673P1070675P1070677P1070678P1070679P1070680

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

3 kommentarer:

  1. Så snygg du är i dag! ÄLSKAR Jeansen!!!
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Skulle ønska jag passade i de där jeansen!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Gillar din coola stil!!! Snyggt.
    Kickikramar :-)

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar