VivanDivan

VivanDivan

söndag 20 mars 2011

A night at the Opera–idag hyllar jag Freddie Mercury och min tjejklubb

God morgon!  Är uppe med tuppen idag fast jag var på galej igår. Blev dock en tidig kväll för min del för jag hade en sådan fruktansvärd huvudvärk. Jättetrist för jag hade laddat för en helkväll med tjejerna och det är ju så sällan jag går ut men den förbannade huvudvärken satte stopp. Blev dock en trevlig dag så länge det varade med lite bubbel, god mat, underbara tjejkompisar och en kväll på operan, d v s hyllningsmusikalen till Queen. Fantastisk sångare men jag kände inte igen så många av låtarna så jag satt lite halvsovande hela första akten. Andra akten blev mer fart med kända låtar som We will rock you, We are the champions, Radio Gaga och min absoluta  favorit Who wants to live forever.

Kvällens outfit blev detta…

P1080006P1080007P1080008

P1080005

Efter konserten kände jag mig på något sätt lite låg då jag tänkte på att Freddie Mercury inte längre lever och vilken fantastisk sångare han var. Detta är en hyllning till honom…

P1080011

Idag skulle vi åkt på liten släktträff men kräksjukan is in the house igen. Emilia började kräkas igår när de var på innebandy med storasyster. Felix har fortfarande feber och Emilia också nu samtidigt som hon då har magsjuka. Har inte varit något inatt dock så förhoppningsvis är det snabbt övergående. Hon mår lite illa men annars ok. Hade verkligen velat träffa dessa släktingara som jag inte sett på mååååånga år…
Blev alltså inte en sån drömhelg som jag hoppats  p g a sjukdomar och huvudvärk som alltid…

Men om ni läser kära tjejklubbsmedlemmar, ni är verkligen bäst och jag hade sååå trevligt igår så länge det varade.

Love ya!

Nu ska jag gräva ner mig och tycka synd om mig själv och mina barn hela dagen. T ska iväg till Uppsala på bandyfinal

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

5 kommentarer:

  1. Gud vad snygg du är! Tråkigt med sjukan som aldrig ger med sig. Hoppas ni snart kryar på er.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Du är bara så läcker!!!!!!!!! Synd att huvudvärken slog till, men vad ska man göra?
    Eddie forever. Vilken röst..

    kramar och ha det bra idag!

    SvaraRadera
  3. Tack snälla ni :-)

    Ja, jag älskar Eddie...underbar röst...

    Kram på er och ha en riktigt skön söndag
    /Vivvi

    SvaraRadera
  4. Han kallades Freddie inte Eddie ;)

    SvaraRadera
  5. Johanna: Ja herregud, hur kunde jag skriva så fel. Har uppdaterat :-) Tack snälla för att du rättade mig, pinsamt ju...

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar