VivanDivan

VivanDivan

tisdag 22 mars 2011

Bitarna faller på plats vår-och sommarkollektionerna

God morgon! Är hemma idag också med sjuklingarna. Jag är ju så seg när det gäller Odd Mollys vår- och sommarkollektioner så det är helt makalöst. Har inte köpt ett enda plagg förrutom Shivers blouse som ska vara på väg men jag har denna gång haft jättesvårt att hitta mina favoriter. Kanske för att det är sååå mycket annat jag vill ha också och då får man prioritera. Nu har jag i a f listan klar vilka favoriter jag har som jag nog ska försöka norpa och det är två plagg från pre-spring, några vår och så två sommar.

Here we go.

Pre-spring eftersläntrare är:

Timeless linnet i vitt (bild från Fabulous living)

B36-248White_1_25790

Blueskies blouse

m11-16-723-8502-front-39-1

Sen kommer våren och där har jag dessa favoriter som måste få flytta hit

Canna Cardigan i grey melange. Ville först ha den rosa men nu har denna vunnit mer och mer och blir mer användbar för mig.

m11-138-654-8501-front-2-6

Hookup l/s tunic. Gillade en bild på Nelly med slitna jeansshorts och tycker denna är precis jag…

m11-106-612-2504-front-7-2

Sen har jag fyra bubblare som jag gärna skulle vilja ha men inte precis dör om jag inte får tag på. Jeansjackan är supersnygg men jag har redan så många både jeansjackor och andra jackor. Bloomersen i multi verkar ju vara slut överallt men skulle jag snubbla över dem plockar jag dem garanterat. Annars kan jag nog tänka mig pointelle legwarmers. Gillar dem på något sätt…En grandmas är ju alltid snygg men långa koftor brukar inte vara riktigt jag…

m11-505-585-3532-back-11-8m11-260-717-9004-front-115-7m11-713-9001-11-front-117-10m11-395-20-7502-front-2-6

Sist har vi sommaren och där är det egentligen bara en favorit och det är:

Patchwork wrap tunic. Dock velar jag fortfarande vilken färg jag tycker är snyggast så de hinner väl försvinna innan jag bestämt mig. Vad tycker du? Mid apricot eller lite lilac?

m21-5-684-1516-front-118-3

m21-4-684-4517-front-118-3

Sist men inte minst en otippad liten sak som jag tror är superfin i verkligheten. Utopia blouse. Såå söt med de små knapparna, assymetriskt snitt och knyt i bak.

m21-34-697-3571-front-2-1

Sen kan man ju alltid hitta andra favoriter som man inte tänkt på vilket ju ofta blir fallet och när reorna kommer blir det ju oftast något köp och klänningar brukar jag bli sugen på när solen tittar fram lite mer och man kan gå med bara ben.

Jag gillar ju som jag tidigare säkert skrivit inte förbokningarna utan det måste får växa fram och sen blir ju själva jakten att få tag på det mycket mer spännande :-)

Vi ses senare kära bloggisar

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

4 kommentarer:

  1. Så mycket fint!!! Jag känner mig mätt för tillfället men så har jag ju shoppat på mig en hel del också ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker den i mid apricot är finast!
    Ha en fin dag :-)
    kram

    SvaraRadera
  3. Himla smart att "fönstershoppa" lite först. Själv klarar jag liksom inte att hejda mig... Men å andra sidan nöjd med inköpen :-) Cannan är ett definitivt måste!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Fin dag till er tjejer. Få se vad som blir närmaste klicket. Pengar på fredag, shoppa på lördag :-)

    KRam
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar