VivanDivan

VivanDivan

tisdag 8 mars 2011

En vanlig morgon hos mig

God morgon! Idag är det en vanlig morgon precis som alla andra och jag tänkte berätta hur det normalt ser ut här hemma just en vanlig morgon….

04:15 Mobillarmet ringer. Snoooozzzz var 10e minut till 05:05

05:05 Går upp, in i duschen, borsta tänder

05:15 Fönar håret tort

05:25 Det eviga klädvalsarbetet till mig och barnen

05:30 Sminkar mig, klär på mig och fixar klart håret

05:35 Fixar välling till barnen.

05:40 Väcker barnen. Sätter på barntv och så får de dricka välling i sängen

05:45 Hänger en tvätt och sorterar in en ny i maskin.

05:55 Tar dagens bilder och slänger upp ett blogginlägg som jag oftast funderar över medans jag duschar. Brukar dock fundera vidare ibland och posta det lite senare för jag måste tänka igenom så jag inte skriver något alltför dumt :-)

06:00 Börjar tvätta barn och borsta tänderna. En i taget, brukar turas om varannan morgon

06:10 Barnen klär sig, vi bäddar sängen

06:15 Fixar Emilias hår, barnen väljer gosedjur att ta med till förskolan

06:20 Går ner och klär på ytterkläder

06:25 Packar klart väskor, hämtar matlådan

06:30 Ut i bilen, spänner fast barn, skrapar ev rutor

06:40 Nu far vi till förskolan och sen vidare till jobbet och där landar jag ungefär 07:30-07:45 ganska precis varje morgon.

Tänk att rutiner gör faktiskt att man klarar tidsscheman trots småbarn. Visst krånglar de ibland men i o m att de vet precis vad som ska hända varje morgon brukar det gå relativt smidigt ändå

Dagens idag: Klänning G-star, “jacka” Modström, stövlar La Redoute creation och halsband Rock by Sweden

P1070442P1070438P1070440P1070429P1070437P1070439P1070431P1070441P1070436P1070435P1070432P1070430

Ha nu en riktigt trevlig dag alla bloggisar

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

7 kommentarer:

  1. R E S P E K T till dig som ställer klockan 04.15!!! JAg hoppas att du är morgonmänniska för det hade varit tortyr för mig! Men å andra sidan får vi se efter nyår och jag ska börja arbeta i en ny bransch...då kanske klockan ringer mit i natten här hemma också! Men en stor eloge till dig som orkar var så fin och glad varje dag!
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj så tidigt!!!

    Men jag håller helt med att rutiner så fungerar tidiga mornar ganska bra även med små barn.

    Supersnygg klänning idag!

    Kram från V

    SvaraRadera
  3. Riktigt snygg klänning!!

    SvaraRadera
  4. Oj, du har gjort en halv arbetsdag före du kommer till jobbet på morgonen. All respekt till dig.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tack snälla ni!!

    Måste ju tillägga att jag är ordentligt kvällstrött också och somnar ofta rätt tidigt på kvällarna :-)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  6. Ojojoj. Vad du är duktig. Jag blev helt tagen av dina morgonrutiner..

    kramar och sov så gott i kväll!

    SvaraRadera
  7. Lingonberrie: Nja, så duktig vet jag inte. Går ju och lägger mig tidigt istället. Riktigt morgonmänniska är jag så det är inga problem att gå upp tidigt :-)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar