VivanDivan

VivanDivan

tisdag 24 januari 2012

Vunnen tävling…Jippie…vunnen Traderauktion…Bläää

God kväll bloggisar! Idag har det varit en sån där dag man bara vill lägga till handlingarna som en bortglömd dag. Suck, precis allt har varit pest, både på jobbet och annat.

Vann en sak på Tradera den 11e januari och betalade in dagen efter. Det var alltså förr-förra torsdagen. När klänningen inte hade kommit i mitten av förra veckan skickade jag ett vänligt mail och frågade köparen om hon sett mitt mail att jag fört över pengar. Inget svar. På fredagen skickade jag ett nytt mail och frågar igen och får då ett svar med frågan vad jag satte för referens på betalningen och att det “är ingen fara”. Vadå ingen fara? Jag är ju inte sen med nåt? Precis som om jag bett om ursäkt för att jag inte betalat. Hon skriver att det inte är skickat än men att hon ska packa på kvällen. Suck, skickar i a f en utskrift från min internetbank där hon ser överföringen. Inget svar. Så i fredags en  vecka senare skickar jag ett mail igen och frågar om hon nu sett överföringen och kanske skickat den. Får då svaret att hon varit bortrest men att den nu är skickad och att jag ska kolla status på Tradera. Vadå status på Tradera? Jag kan inte se nån himla status på Tradera? Hur skumt är inte det när hon en vecka tidigare skriver att hon ska packa den samma kväll. Nåja, den kom inte igår och inte idag och som köpare är jag ju rökt förstås för hon kommer ju alltid hävda att det är “postens slarv”. My ass it is. Har A L D R I G varit med om borttappade paket. Det trista är att tjejen har bara positiva omdömen så det gör det hela ännu skummare. Blä vad ruttet…

Nåja, nåt kul då. Jo, igår vann jag en tävling i en blogg. Fina CC som har bloggen Room of Karma hade en tävling tillsammans med en jättemysig webshop som heter Tofsar & Ting. In där och kika vettja, jättemycket fint. Ett fint presentkort har jag vunnit och för det kommer jag unna mig nåt riktigt fint därifrån.

Kanske denna…

4704089-sPvvl

Hur snygg är inte denna väska från Thyme for Ginger. De har asläckra plånböcker också t ex…

Tack snälla Tofsar & Ting och Room of Karma

Idag tror jag att jag hoppar något mer internetsurfande. Nu ska jag och barnen mysa i soffan en stund och sen blir det nån film tror jag när de somnat. Måste coola ner mig efter dagens tråkigheter…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

5 kommentarer:

  1. Grattis till vinsten!! Vad skumt med säljaren på Tradera, hoppas det löser sig.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Låter ju märkligt! Håller tummarna för att klänningen dyker upp. Jag betalar alltid extra för rekat, riskerar inget längre after alla stolpskott jag råkat på....
    Fin väska! Kram

    SvaraRadera
  3. Tradera när det är som sämst :(
    Dock vill jag hälsa dig välkommen som kund och säger grattis till presentkortet!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Men oj vad kul med en vinst! Grattis :-) Typiskt Tradera, himla irriterande.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Åhhh Grattis sötnos! Vilken lycka att få ett presentkort får den söta netbutiken Tofsar & Ting! Kul att få ha lite tävlingar på sin blogg och glädja andra fina människor.

    Det skall bli spännande att få följa din blogg och se vad du väljer;)!

    Ha det bäst, sötnos!
    kram ♥ CC ♥

    Psst! Tack för dina fina ord om min blogg och din länk.

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar