VivanDivan

VivanDivan

måndag 9 januari 2012

Orientaliska räkor möter italiensk pasta…

God kväll! Lovade ju att jag skulle lägga ut receptet på gårdagens söndagsmiddag som bestod av orientaliska räkor med pasta. Egentligen skulle det vara nudlar eller ris till men vi var sugna på grön spenatpasta så det blev det :)

Här kommer receptet

Ingredienser

4 port

1 kg räkor
1 mango
1 röd chilifrukt
2 vitlöksklyftor
1 msk smör
2 1/2 dl Lätt kokosmjölk
3 msk mango chutney
1/2 lime
1 knippe salladslök, ca 5 st.
färsk koriander

P1200657

Jag tog istället för röd chilli en habanerofrukt och en grön chilli. Tyckte också det blev lite rinnigt med bara cocosmjölk så jag spädde ut med lite vispgrädde.

P1200658

Vårlök är ju sååå milt och gott. Hacka fint och fräs tillsammans med chillin och räkorna.

P1200661

Tänk på att räkor ska fräsas hastigt för annars blir de lätt sega

P1200662

Häll på cocosmjölk, grädde och pressa i vitlök och lime

P1200663

Allra sist rör ner mangon och chutneyn och strö över koriander över den färdiga grytan.

P1200665

Servera med ris, nudlar eller som vi med pasta. Funkar ju fint att blanda orientaliskt och italienskt tycker jag.

P1200667

Och två fina matlådor till mamsen också blev det Ler

P1200668

Ett tips till barnen är ju att ha en kastrull bredvid med samma gryta förrutom chillin, löken och vitlöken. De gillade det verkligen då med det söta från mangon och cocosmjölken och inte så starkt.

Smaklig måltid

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

5 kommentarer:

  1. Det ser supergott ut!
    Kram
    Helena

    SvaraRadera
  2. Det ser jättesmaskigt ut. Kram

    SvaraRadera
  3. Kan inte jag få flytta hem till dig? Så du kan laga mat åt mig alltså;) Kram!

    SvaraRadera
  4. Låter digg! Du är jätteduktig på matlagning, tack för att du delar med dig!
    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar