VivanDivan

VivanDivan

måndag 9 januari 2012

Full moon och Timeout wrap

God morgon mina vänner! Har ni märkt fullmånen inatt? Det har jag. Det var ju nästan dagsljus i sovrummet och jag kunde verkligen inte somna igår kväll. Låg vaken till halv tre tror jag och tittade på TV och vampyrer. Jag vet att jag skrivit om det förut men vad sjutton är det med fullmånen egentligen och att man inte kan sova? Det slår liksom aldrig fel. Vet precis när i månaden det är fullmåne utan att ha koll i kalendern. En eller två nätter varenda månad ligger jag och vrider mig och kan inte sova.

Den här veckan blir tuff igen med fem jobbdagar första gången iår och T bortrest hela veckan. Suck, tur man har snälla föräldrar, svärföräldrar, svåger och svägerska som ställer upp och hjälper till med barnhämtning. Men allt funkar ju om man vill. Har laddat frysen med mat som är lätt att laga till. Det får bli lite halvfabrikat ibland som fiskpinnar och mamma Scans köttbullar. Tror ingen dött av det och hellre lägger jag tiden på att umgås med barnen än stå och rulla köttbullar bara för att liksom…

Idag inviger jag en julklapp. Odd Molly Timeout wrap i vintage dark grey strlk 1, blus Odd Molly Haystack blouse i dark pink, jeans G-star och skor Friis & Company Roska boots.

P1200669P1200670P1200671P1200672P1200674P1200675P1200676P1200678P1200679P1200680

Tycker wrapen är helt normal till lite stor i storlek. Dock har jag så himla långa ärmar så en 0a hade nog blivit för kort i ärmen. Känner mig nöjd med den här storleken. Tänkte inte på det imorse men när jag såg korten nu så blev det ju lite snyggt tycker jag när den rosa blusen lyser igenom hålmönstret på ryggen. Lite effekter sådär :)

Ha nu en fin måndag så hörs vi senare. Ikväll lägger jag ut receptet jag skrev om igår med orientaliska räkor meets Italian pasta….

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

9 kommentarer:

  1. Snyggt, som vanligt! :) Hoppas du får en skaplig vecka, trots att det känns tungt nu i början! Så skönt när man kan få lite hjälp med barnen. Idag är maken min borta hela dagen, så jag får hjälp med kvällspromenaden för vovven. Känns inte kul att släpa ut trötta barn på promenad sent på kvällen...
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag märker inte av fullmånen som tur är. I natt har vi fått sova hyfsat utan kliande Teo. Skönt att du får hjälp under veckan.
    Snygg outfit!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tyckte också det var fräckt att blusen lös igenom hålen. Trodde det var mönstret som som var i den färgen först :-D
    kram!!

    SvaraRadera
  4. Snyggt som vanligt! Själbv har jag inga problem med fullmånen, men jag har hört många som har det. Lite ut och tjuta liksom. Vargakvinnan i dig. Kram

    SvaraRadera
  5. Vad jobbigt att reagera så, när det blir fullmåne. Själv har jag aldrig märkt något sådant. Du har nog lite "varulvs-blod" i dig. Fniss. Koftan är ursnygg och det rosa blev så fint under. Jag har den i vitt, men ännu inte använt den. I motsats till dig är mina armar korta, så jag valde den mindre storleken som tur var. Kram!

    SvaraRadera
  6. Snygging! Koftan är bara helt suverän! Perfekt färg till digk, och vad snyggt det rosa sken igenom.

    Kram

    SvaraRadera
  7. VA FIN DU VAR I DENNA KOFTA!! Älskar att man ser den cerisa färgen igenom koftan. SÅ SNYGGT!
    Barn uttrycker sig på ett annat sätt än vuxna så är det bara. Som när mina flickor myser med mig och sedan tittar på mina ringar och säger, när du dör mamma visst får jag denna ringen och Storasyster den andra (när de tittar på min vigselringar). Deras sätt att säga att de tycker om mina ringar, inte att de vill att mamma ska försvinna ;-D Men visst blir man lite chockad emellanåt ;-D
    KRAM fina Vivvi!!!

    SvaraRadera
  8. PS...glömde säga: Vilken fin bakgrund du fått nu.
    KRAM!!!

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar