VivanDivan

VivanDivan

söndag 22 januari 2012

“Älskling, när vi träffades hade du också rutor på magen…” + feelgoodblogg

Den kommentaren fick jag av min käre make igår kväll när vi satt och tittade på Gladiatorerna och jag satt och berömde de otroligt vältränade tjejerna där…Hrmpf, vad svarar man på det…?:-)

Vet ni, jag har ingen s k feelgood-blogg. Jag skriver om min vardag och den är långt ifrån feelgood ofta. Jag älskar att läsa en blandning av bloggar själv, både riktiga feel-good-bloggar där det bara visas vackra bilder och allt är rosenrött hela tiden men sån är ju inte verkligheten för de flesta av oss och därför gillar jag också att läsa om andras vardag och vad man kämpar med i livet, både glädje och sorg. Men till feelgoodbloggarna rymmer jag när jag behöver få en liten boozt i vardagen :-)

Att jag kom att tänka på det var för att igår vädrade jag alla täcken och kuddar och madrasser ute i kylan och bäddade sedan rent i sängarna och det är feelgood för mig. Att sedan nyduschad krypa ner i de underbart doftande lakanen är bland det bästa jag vet…

Nu har jag då inte förmågan att ta några inspirerande kort på min nybäddade säng så ni får stå ut med moi..

DSC_0728DSC_0710DSC_0711

Ossså har jag lekt lite i PhotoShop. Kul att redigera bilderna lite även om jag inte är så bra på det Ler

Nu är det fullspäckat schema igen med först barngympa och sen innebandy för de små. Usch, kan känna att det blir lite mycket på söndagarna men de ska få prova ett tag och sen får de välja vad de tycker är roligast…I eftermiddag blir det jobb för min del och kanske lite skidåkning för de andra i den nykomna snön

Ha en fin söndag sötnosar så hörs vi senare

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

7 kommentarer:

  1. Jag läser faktiskt inga renodlade feelgodbloggar. Det är just delandet av vardagslivet som gör en blogg/bloggare intressant för mig och inte fasen är det rosenrött hela tiden ha ha.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag föredrar bloggar som inte bara är rosenröda hela tiden. :-)

    SvaraRadera
  3. Jag klarar heller inte av rosenröda feel-good bloggar. Det är så långt från min vardag så det finns inte. Jag blir alltid fundersam på vad som döljer sig bak den perfekta ytan?
    kram

    SvaraRadera
  4. Jag gillar lite av varje, livet är ju så? Och jag älskar dina snoozebilder, det är så söndag som det kan bli.

    kramar och ha en fin fin dag

    SvaraRadera
  5. Det ät det skönaste som finns! Nya lakan...

    SvaraRadera
  6. Jaaaa vädrade sängkläder....härligt!

    Tänk när man kan hänga ut tvätt på tork ute, det älskar jag. Luktar så underbart. För att inte tala om katt som varit utomhus, köra ner näsan i pälsen på Winston när hon kommer utifrån.

    Här i Gammelbo är livet inte heller rosenrött jämt.

    Strunta i magrutorna du, det kan du få igen om du vill men allt handlar om prioritering och du har ju ett helt gäng gullisar omkring dig som är viktigare än magrutor. Fast så klart, det var ju Bönans åsikt det. ;-)

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  7. Feelgood-bloggar är ju mysigt ibland, men självutnämna sådana blir lite konstigt. Tycker inblick i vardagsliv och att få följa någon i goda och onda dagar är det som ger mest.

    Du får vara stolt över att du i alla fall har haft de där magrutorna :-)

    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar