VivanDivan

VivanDivan

torsdag 19 januari 2012

Om jag fick välja ett plagg från Odd Molly vår skulle det bli…

God kväll! Ääääntligen har älskade T kommit hem och oj vad vi har saknat honom. När vi kom hem här jag och barnen gjorde vi ett ryck så gott det gick och städade undan lite här. De små var sååå duktiga och hjälpte till nu när jag har ont i ryggen och tillsammans plockade vi undan överallt och så hjälptes de åt att dammsuga medans jag gick med min Maison Belle spray och torkade lite överallt så det skulle dofta riktigt gott här…

Och nu har vi precis ätit köpe-mat från kebaben som T hade med sig hem. Skönt att slippa ställa sig vid spisen i a f för det var hemskt idag på jobbet med rygg-skrället. Så imorgon blir det hemmajobb igen för det var mycket skönare som jag satt här hemma i sängen med massa kuddar än en skrivbordsstol. Jag är sååå glad att jag har ett sånt jobb att den möjligheten finns såna här gånger…

Igår satt jag faktiskt och spanade lite på Odd Mollys vårkollektion för första gången och det är mycket snyggt men inte så många måst-ha-begär som dyker upp i huvudet än så länge. Dock finns det en liten sak som fastnat och det är från Classic-collektionen.

Odd Molly Frill Dress. (bilden nedan från Tintinstyle)

frill-dress-tintinstyle

Vet dock inte vilken jag tycker är finast, classic chalk eller porcelain. Båda är ursnygga tycker jag…(bilder nedan från Odd Molly)

m212c-52-423-1015-front-2-105m212c-53-423-7536-front-2-105m212c-52-423-1015-back-2-105m212c-52-423-1015-detail-2-105m212c-53-423-7536-detail-2-105

Vad tycker ni? Nån som provat den som vet hur den är i storlek?

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

20 kommentarer:

  1. Japp:) har provat och de är verkligen heeeelt UNDERBARA:) Normala i storleken..men du, den blå är även den minst lika fin:) kram kram:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den blå är ju också sååå fin. Nu blir det ännu svårare :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  2. Jättefina, porcelein för mig om jag skulle välja..
    Ha en fin kväll och skönt att du har lite hjälp därhemma nu.
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Gillar nog den med rosa mest men jag är ju en "rosa" tjej :-D
    Kram fina du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller nog med dig. Den är mer speciell:-)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  4. Ja, som sagt. Fick hem min idag och jag säger också helt normala i storlek. Inte stora. Sedan vet man ju inte om de töjer sig, men för min del hade 1 blivit alltför kort för det är inte någon lång klänning direkt. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för storlekstipset. Skulle så gärna vilja kunna prova innan jag beställer...

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  5. Skönt att ha möjligheten att jobba hemifrån. Klänningen är superfin. Porcelein är mi favorit.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är toppen. Det lutar nog åt Porcelain tror jag :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  6. Mmmm klänningen är underbar - ta hit en i porcelain tack ;) Skönt att T är hemma igen!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk att det verkar som att alla faller för Porcelain. kanske för att det verkar vara en "ny" färg :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  7. Fin! Jag skulle vilja ha den blåa! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den blå skulle vara superfin på dig tror jag

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  8. jättefin är den och porcelin är min favvo. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är nog min favvo också. Sååå fin på Tintinstyle-modellen

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  9. Porcelain är min favorit, de ser så snygga ut! Men jag har inte vågat klicka utan att prova. Vad skönt att ha gubben hemma igen :-)

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle också vilja prova den. Känns som en klänning som kan bli två olika modeller i olika storlek....

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  10. Hej!
    Jag tycker om alla men köpte en blå. Normal i stl. skulle jag nog säga. Klänningen är ett av mina två vårköp och den känns redan som en stor favorit, en garderobens stöttepelare.
    Kram från Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den blå kan jag tänka mig är superfin på dig. Tror det skulle bli en favorit här hemma också :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar