VivanDivan

VivanDivan

torsdag 19 januari 2012

Fotografen och tjuvar…oj vad rädd jag blev

Halloj vänner! Idag blev det inget bloggande imorse för det var lite körigt med ond rygg och fixa iordning barn, matsäckar till dem, tömma kattlådan, tvätt och andra saker som INTE är skönt när man har ont i ryggen vilket gjorde att det tog sin lilla tid trots att jag gick upp kvart över fyra :) Så lite snabb lunchbloggning här…

Idag har vi haft fotografering hos fotograf med jobbet. Vi ska ha porträttbilder på alla i vår entré och dessutom bra att ha i CV mm. Usch, jag fattar inte att jag tycker det är så läskigt med att gå till en fotograf. Jag tar ju bilder på mig själv varenda morgon hemma men det blir så himla konstlat hos fotografen. De tycker man ska sitta och titta och le på ett visst sätt och det känns såååå krystat. Bläää

Dagens idag blev då enligt instruktion (alla skulle ha mörka överdelar) svart blus som jag haft i evigheter och inte ens minns vart jag köpt, svart kavaj Modström, kjol Diesel och stövlar Björn Borg. Halsband Cloud 69. Eftersom jag borde gått till frisören den här veckan men inte kunnat blev det att slänga i löshåret. Perfekt ju när man ser ut som skit i sitt eget hår :)

P1200780P1200776P1200775P1200777P1200778P1200779

Måste ju också berätta att jag blev lite skakis igår kväll. Vi har en lada på andra sidan vägen utanför oss som vi delar med lite andra folk och igår stod det en liten lastbil därutanför väldigt länge. Kände inte igen den så jag fick ju för mig att det var tjuvar i farten. Inte mycket av värde därute men tänk om de fick för sig att komma in till oss. Usch, skyndade mig att låsa dörren och sen stod jag i fönstret och spanade tills de åkte.  Då snappade jag upp bilnumret och kollade upp det. Ringde till T och det var visst grannens bekant så inga tjuvar i farten. Men usch, ibland är det lite läskigt att bo ute på landet. Speciellt när man är ensam med barnen i veckorna och det är mörkt ute. Blir verkligen kolsvart ute vid oss för det finns ju ingen gatubelysning….men som sagt, inga tjuvar den här gången :)

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

5 kommentarer:

  1. Ja usch att behöva utsätta sig för en fotograf... nästan värre än tandläkaren :o) Jag hatar det också som du förstår, har kommit fram till att det för min del nog handlar ganska mycket om att man inte har någon kontroll över hur bilderna blir eller, ännu värre, den som väljs ut för offentlig åskådan.
    Usch även med "inbrottet" igår. Fattar att det kändes kymigt. Jag bor mitt i centrum men på en bakgård och här springer en massa skummisar på nätterna. Inte helt inbrottssäkra dörrar heller, och det har varit inbrott hos grannen, så jag har också nojjat ett antal gånger. Vi får kanske skaffa oss varsitt baseballträ... :o) Kram!

    SvaraRadera
  2. Hahaha jag HAR ett basebollträ! Bodde ju solo ute i Huddingeskogarna några år och det var en hel del skummisar i farten. Bestämde mig för att om någon klev in genom altanfönstret skulle han i alla fall få sig en redig smäll innan jag sprang :D Behövde dock aldrig använda det.......
    Kram

    SvaraRadera
  3. Först och främst, du är snygg oavsett vad du tar på dig så du ska inte oroa dig för jobbfotograferingen.
    Jag tycker verkligen du är skitduktig som vågar vara rädd med barnen hemma ensam. Jag kan knappt sova när maken är bortrest men det är väl en vanesak. Att bo på landet skulle vara helt otänkbart för mig, jag vill helst ha ljust i huset hela dygnet haha.

    Hoppas ryggen blir bättre snart.

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Vad fin du är! Jag har baseballträ i hallen:)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hoppas det blev ett fint foto! Snygg är du iaf :) Vad läbbigt att vara ensam hemma i mörkret när något sådant händer! Tur att det bara var grannen.. Hoppas ryggen blir bättre! Kramar

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar