VivanDivan

VivanDivan

söndag 15 januari 2012

Tjejmys när killarna är på kalas

God kväll bloggisar! Emilia är ju sjuk och hon var lite ledsen för att hon missade både gympan, innebandyn och fasters 40-års kalas idag så vi bestämde att hon och jag skulle ha lite tjejmys hemma bara hon och jag medans T och Felix åkte iväg på kalaset. Tycker så synd om henne för det är liksom inte första gången hon missar något roligt på grund av att hon är sjuk. Jag vet ju själv hur ledsen jag blir när jag missar något just av den orsaken och för ett barn är nog katastrofen ännu värre….

Men vi har haft en jättemysig eftermiddag hon och jag. Vi tände massa ljus i vardagsrummet, åt massa gottis och tittade på Alvin & Gänget.

Vi lagade omelett för det är mjukt och lent för en ond hals. Lyxade till den med grädde istället för mjölk i och en mumsig kantarellstuvning ovanpå. Till det skinka och sallad…

DSC_0600

Förstås passar vi på att sitta i soffan och äta…

DSC_0601

Efterrätten blev glass, chokladmousse och grädde

DSC_0605

Mumsich

DSC_0603

Och filmen är rolig

DSC_0604

Koncentrerade till max och glasskladd runt munnen är ju obligatoriskt

DSC_0609

Det här är min och min dotters mysiga eftermiddag. Bara vi tjejer…

DSC_0610

Nu kom killarna hem också och vi fortsätter kvällen här hemma med mer mys.

Förresten är det nån mer än jag som har problem med blogger? Kan inte kommentera i vissa bloggar och vissa bloggar går det knappt att få upp. Blir bara en vit sida. Har kommit på att om man tar bort allt bakom .com i länken så funkar det men går segt som sjutton…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

7 kommentarer:

  1. Omelett, det var länge sedan. Tack för den påminnelsen!
    Åh, har ni en gammal kakelugn? Underbart!
    Jag har som du redan vet en hel del problem med bloggar idag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så mysigt ni har det i soffan. Hoppas lilla skruttan kryar på sig snabbt.

    kramar och ha en skön kväll

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig kväll och vad hungrig jag blir när jag ser all mat. Försöker nämligen hålla igen här nu och det är lättare sagt än gjort minst sagt. Kram

    SvaraRadera
  4. Vad härligt med tjejmys:) Jag har inte haft problem i dag med blogger, men tidigare i veckan hade jag det.
    Kram och njut kvällen

    SvaraRadera
  5. Mums för kantarellstuvning och omelett! Jag tror ni bestämt fick mysigaste stunden där i soffan :-)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vad mycket god mat som visas upp i bloggarna i dag! Mysig dag ni har haft det! Alvin och Gänget är ju jättebra! Kram

    SvaraRadera
  7. Psst! Du har fått något hos mig
    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar