VivanDivan

VivanDivan

fredag 20 januari 2012

Men hallå DHL!!!

God morgon! I förrgår fick jag en avi från DHL. Super tänkte jag som väntar på paket från fina Nordljus. Men vad läser jag….

DSC_0623

Vadå hämta i Uppsala! Jag bor ju jättelångt från Uppsala och då måste jag alltså vara hemma när de kommer. Ringde och frågade och visst var det så. De kunde inte skicka till mitt utlämningsställe utan det var dörr-till-dörr-leverans som gällde. Och om jag inte kunde vara hemma idag (fredag) så skulle jag få vänta minst en vecka. Men hallå! Godsavisera mig hit och godsavisera mig dit. Nu är det ju tur att jag har ont i ryggen och jobbar hemma idag men hur många kan sitta hemma och vänta mellan 11 och 14 en vardag????? Väldigt skumt tycker jag…

Tänkte visa min arbetsplats för dagen här i sängen. Har bullat upp med massa kuddar och filtar som jag virar runt mig så jag halvligger relativt skönt. Fördelen också är att jag kan lägga mig raklång en stund och vila när det blir för jobbigt. Men idag är det faktiskt myyyycket bättre. Känns som stelheten som kom sådär plötsligt är borta och jag kan röra mig men är liksom lite trött i ryggen…

DSC_0627

I kväll ska vi fira min mormor som fyller år. Hon har alzheimers och känner med största sannorlikhet inte igen oss vilket är jättejobbigt. Man blir så illa till mods varje gång man varit där. Men hon älskar när barnen kommer och det är ju en fröjd att se….Min söta mormor…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

3 kommentarer:

  1. Jag håller med om att det är skumt med hemleveranser. Som om att alla är hemma på vardagar? Hoppas din arbetsdag i sängen blir bra!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag undviker numera att handla i nätbutiker som bara levererar dörr till dörr för det är ju helt hopplöst :( Jag får inte heller ta emot privata försändelser på jobbet så det är ju helt kört. Har hänt en gång att en Molly gick tillbaka til xoxoma i Spanien för att jag inte fick fatt i den :o) Din arbetsplats ser mysig ut även om anledningen till att den gör det är tråkig!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Konstigt det där med DHL.
    Så fint att ni tar han om lilla mormor.
    Stina

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar