VivanDivan

VivanDivan

söndag 1 januari 2012

Min första förmiddag 2012 + storleksfråga Odd Molly jeans?

Halloj igen! Nu ligger vi i sofforna här hela högen och äter chips och ostbågar och har det hur soft som helst. Jag har bestämt mig för att pyjamasen får bli min dagens hela dagen idag som kontrast till gårdagens glitterklänning jag visade i morgonens inlägg…

Såhår skönt hade jag det imorse innan alla kom upp (T, barnen, syster och systerdotter)

DSC_0408

Ser ni skillnaden på bilderna ovan och nedan? Jag testar återigen lite olika inställningar på kameran och fokuset blir ju helt annorlunda liksom ljuset. Jag lär mig, jag lär mig :)

DSC_0416

Min fuskpälstoffel låg under bordet och jag vet inte hur många gånger jag vände på huvudet och trodde det var nån av katterna. Till slut var jag tvungen att sparka bort den :)

DSC_0423

Sen kom lillsnuttan ner och ville mysa lite med mamsen i soffan med mjukaste filten jag fick i julklapp från jobbet. Gosigt teddy på ena sidan och härligt mönstrad velourliknande material på andra sidan. Sååå mysig och go…

DSC_0428

Ja, ungefär så ser vår nyårsdag ut såhär långt. Just the way I like it :)

Så till en storleksfråga. Är det någon som har någon erfarenhet av Odd Mollys jeans? Jag är sååå himla sugen på de här vita med broderierna som kommer i vår och nu finns att förboka hos Deepfling till en mycket billigare peng än vad de antagligen kommer kosta här i Sverige men jag är så osäker på storleken. Det är stretch i dem och då brukar man ju alltid få gå ner en storlek för de töjer sig ju alltid men vågar jag ta en 0a tro? Nån som har nån erfarenhet av Odd Mollys jeans som kan ge mig en hint vilken storlek jag ska ta? Jag hatar verkligen när jeans blir för stora och hänger i baken. De ska sitta tight…

sp2_951A-chalk

De är ju ruskigt coola tycker jag….

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

10 kommentarer:

  1. Ja, hoppas verkligen att någon kan ge ett svar, för jag är också grymt sugen på dessa men har ingen aaaning om storlek. Håller med om att det inte är skönt när stretchjeans töjer sig och blir för stora!
    kram

    SvaraRadera
  2. God fortsättning på det nya året!

    Har bara ett par jenas från odd molly i stl 1 och du är mindre om baken än vad jag är så större tror jag inte du ska ha men det e svårt ibland med deras storlekar för ena gången kan man ha en etta och nästa gången måste man ha en nolla och nästa igen en tvåa men det kanske mest är i överdelar? :-/
    Stor kram!

    SvaraRadera
  3. Jag vågar nästan satsa en massa pengar på att du ska ha str. 0. Jag har ett par i str. 0 - visserligen kanske inte så mycket stretch i dem, men uppfattar dem små i storleken. Kolla inlägget här om du är nyfiken:
    http://fedupnurse.wordpress.com/2011/07/07/mina-nya-morotsjeans-frn-odd-molly/
    Nu är de nog lite små i midjan, för jag har tydligen ökat i omfång där ;), men annars sitter de riktigt bra! Har normalt str 28 i midjan tror jag!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Haha då kan vi flanella ihop idag :) Tänker också hasa omkring så här idag :) Jag köpte förra årets carrot denim och fick gå ner en strl. Ha det så mysigt på årets förta dag! Kramar!

    SvaraRadera
  5. Det borde funka med en 0:a på dig då jag klarar av att pressa ned min breda ladugårdsdörr i en 1:a:)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej snygging! Kommenterade inte gårdagens men glitter och paljetter är alltid rätt på nyår! Riktigt fin var du :-)

    Jag har flera OM jeans och har nästan alltid stl 4. Skulle säga att de är normala för jag är 42a i det mesta andra nederdelar också. JA, jag har en enorm bak men det ska vi inte fundera vidare på här ;-) Du kan säkert ha stl 0, framförallt om de innehåller lycra för då töjer de sig. Jag gillar också de vita jeansen, supersnygga!!

    KRAM

    SvaraRadera
  7. Jag har 3 i mina oanvända OM-jeans. De är dock lite tighta just nu och jag har normalt 3 i OM-nederdelar så normala till lite tighta skulle jag säga.

    kram

    SvaraRadera
  8. Gott Nytt År underbart söta Vivi!
    Hoppas året ska innehålla allt du önskar;)
    Suuuupersnygg var du i klänningen på Nyårsafton!

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  9. God fortsättning vännen!
    Versace-klänningen var grymt snygg alltså, helt i min smak! Längtar tills man kan ha sånt där på sig igen ;) Hoppas din dag varit bra! Kramar

    SvaraRadera
  10. Oj vad fantastiskt fin du var i Versace-blåsan! Sedan vill jag hjälpa till med din storleksfråga om jeansen. Jag köpte ju ett par OM-jeans på Freeport på OM-träffen. Tog dem liksom i farten när jag nästan handlat klart. Det visade sig bli ett lyckokast, och jag använder dem i stort sett dagligen. Jag har oftast 34 el. 26 tum och har 0 på dessa jeans. De är inte särskilt små i storlek heller. Jag tror absolut att du ska ha strl. 0. Kram!

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar