VivanDivan

VivanDivan

måndag 16 januari 2012

Ryggskott or what?

God morgon bloggisar! Inatt vaknade jag av en smäll och insåg att det var min rygg som låtit. Vet inte vad jag gjort men idag har jag så ont i ryggen att jag knappt kan röra mig. Allt är en plåga. Kan inte vrida mig, lyfta armarna, böja mig ner eller nånting utan att nästan skrika högt. Det värsta är att jag känner att jag kan verkligen inte vara hemma igen. Känns som vår familj haft mer än lovligt mycket sjukdomar sista tiden så det skulle bara vara pinsamt att ringa och sjukanmäla sig idag så det är bara att bita ihop och se hur länge det håller. Har aldrig varit med om något liknande och jag nästan gråter nu när jag skriver för det gör ont att hålla armarna framför sig och skriva t o m. Kan det vara ryggskott jag åkt på månne?

Dagens idag är i a f klänning By TiMo, jeansleggins Pieces och stövlar La Redoute.

P1200774P1200768P1200770P1200771P1200772

Och jag kan ju säga såhär att bilderna ljuger lite för jag kände mig inte så leende och pigg som det ser ut utan varenda pose kändes som om nån satte en kniv i ryggen på mig…blä vad ont jag har…j-a rygg som ska krångla med mig idag då…

Men man får se det positivt, måndag och ny vecka…fem dagar till helg eller hur var det Ler

Imorse när jag slog upp datorn blev jag i a f sådär superduperjätteglad trots ryggen men varför tänker jag avslöja senare Ler

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

12 kommentarer:

  1. Men oj det låter inte alls bra - tror du ska försöka få en läkar/kiropraktortid bums!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men nej! Anar inte vad det kan vara, men ryggskott kan i alla fall komma på natten. Min pappa råkade ut för det när vi var små och jag var tvungen att ringa efter ambulans för att få upp honom ur sängen och iväg till sjukhus. tycker du ska ringa läkare direkt!

    Kram och hoppas det går bättre snart!

    SvaraRadera
  3. Ont i ryggen är pest! Allra bäst är att kolla upp hos en kiropraktor eller dylikt, så snabbt som möjligt. Hitta var och vad som hänt, om det kommit nerver i kläm osv. Röra sig, hur dumt det än låter, är oftast bäst för ryggen men tex sitta är värst när man fått akut ont. Jag har har själv haft en hel del problem tidigare med ryggen. Spikmattan har lindrat när det varit som värst, massage av en TKM massör likaså för att hitta var i ryggen problemet sitter. Du måste släppa det dåliga samvetet för sjukdomarna, det händer de flesta i perioder i stressiga småbarnstider.... Hälsan är det viktigaste du har, särskilt din egen. Lycka till nu! Kram Milla

    SvaraRadera
  4. Aj aj aj :((( Hoppas det ger med sig och var försiktig annars kan det bli ännu värre och du får vara sjukskriven längre..Har något till dig :) Kram

    SvaraRadera
  5. Det låter som ryggskott, men det finns många varianter. Kiropraktor eller naprapat borde du kontakta.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Å stackars dig vännen! Hoppas det blir bättre eller run to the doctor;) Mycket snygg dagens i alla fall och du ser så fräsch ut!

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  7. Naprapat, boka, pronto!

    Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du mår bra snabbt!!!

      Kan inte hitta hur man kommenterar här bara "svara". Konstigt ju!

      Låter som ryggskott. Sjukgymnasterna kan ge övningar så det försvinner!!!

      KRAMAR

      Radera
  8. Usch. Vad du råkar ut för. Jag har aldrig haft ryggskott, men det lär ju vara en plåga. Hoppas du tagit dig igenom arbetsdagen nu då och kryar på dig. Kram

    SvaraRadera
  9. Stackars dig! Det ena eländet efter det andra. Hur har det gått idag?
    Hoppas att det är bättre med dig! Kram

    SvaraRadera
  10. En toppenbra naprapat hjälpte mig när jag fick ryggskott! Behövde bara gå en gång och sen blev jag bättre snabbt! Risken är att man felbelastar och spänner sig och får ont på något annat ställe om man inte gör något åt det... Men läkare gör inte så mycket om det är ryggskott, tyvärr..
    Kram och krya på dig!

    SvaraRadera
  11. Hej!

    Här kommer en kommentar från en sk "smygare" dvs en som läst din blogg jättelänge men som inte kommenterat :) Ska bli bättre på det. Gillar din blogg skarpt!

    Nu touchar du ngt jag själv brottats med och jag ser att du fått en massa goda råd ovanför och kan inte annat än att stämma in i kören. Boka. Naprapat. NU. Det ger sån effekt och de kan verkligen göra skillnad. De släpper på spänningar som man knappt trodde fanns. Jag har släpat på en tennisarmbåge som spred sig i kroppen. bla ner i ryggen och upp i axlarna. En sketen armbåge....
    Numera håller jag ryggen i schack med yoga och pliates
    Kram på dig och krya på dig.

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar