VivanDivan

VivanDivan

torsdag 5 januari 2012

Vem har sagt att mammor inte har fantasi?

God kväll alla underbaringar därute! Det gick sådär hos veterinären idag. Han har ingen infektion och inget akut är fel på honom men han har fullt med “grus” och “småstenar” i urinblåsan så det är väl inte alls så kul egentligen. Dock ska vi nu prova en ny sorts foder (blötfoder) som han ska få i ca fem veckor och sen ska vi in och undersöka honom igen och se om stenarna löst upp sig själva. Annars kan det bli operation igen och det här suger verkligen. Operation var tredje månad känns ju inte sådär jättekul för varken Hobbe eller oss så det är en tid av oro framför oss just nu…

Ok, för att förtränga det byter jag nu ämne. Idag var Felix jättesur för att Emilia hade tagit den enda “hästen” de har här hemma då de lekte cowboys. Ett par timmar tidigare ville de att jag skulle leka med smådjuren med dem och det gick sådär och jag förklarade att när man blir vuxen tappar man sin fantasi….

…men, nu tyckte jag att jag minsann hade en superidé att jag kunde tillverka en egen häst till honom….jodå…mammor har visst fantasi…

Två stolar och Felix ser riktigt skeptisk ut…

DSC_0491

Ett stycke pälspläd

DSC_0492

Ett fotbolls-sittunderlägg som jag köpte när jag var på San Siro i Milano på fotboll för en herrans massa år sen funkar som sadel

DSC_0493

Ett par tofflor kan ju bli ett fint huvud

DSC_0494

Felix provsitter men är fortfarande riktigt skeptisk

DSC_0495

Hästen måste ju ha en svans också. En ullstrumpa funkar ju toppen. Tänkte ta en Odd Molly men Felix tyckte den grå från H&M passade bättre ha ha

DSC_0496

Men näää, han är inte nöjd alls min son….nu vill han ha en drake istället…

DSC_0497

Nu har de varsin häst och borde vara nöjda och glada tycker mamman som är såååå stolt över sin varelse hon skapat. Värsta Frankenstein är vad jag är :)

DSC_0498

Men oj då, Felix är visst fortfarande inte nöjd…och det får förstås gå ut över storasyster som nog är sådär lagom retsam….och oj, min häst blev visst halshuggen också….

DSC_0499

Emilia är i a f nöjd

DSC_0500

Ser ni de fina vingarna på draken som jag försökte få till….ööööh…min son fattade visst inte riktigt….:-)

DSC_0501

Så en karatespark sparkar bort dem….

DSC_0502

Ser han sur ut eller ser han sur ut ?

DSC_0503

Och där kom den…tungan….men jag får nog skylla mig själv som skrattade åt honom när han blev sådär sur.

DSC_0504

Min lilla pojke tyckte tydligen inte mamma hade så bra fantasi men vad tycker ni om min häst? Eller drake, eller vad det nu blev? Fin va? Ler

Nu har vi precis ätit en supergod trettondagsaftonsmiddag och sitter i soffan och tittar på Rio för typ 100e gången. Jag har sett färdigt hela säsong 1 av True Blood nu och trånar redan efter mer. I feel the need for vampires…..

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

3 kommentarer:

  1. Helt underbart! Tack för kvällens skönaste inlägg :)

    Må gott!

    SvaraRadera
  2. Hoppas att det ordnar sig med Hobbe! Taskigt att bli så sur när mamma ansträngt sig så ;)
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Nej men vad tråkigt med stenarna, håller tummen för att blötfoder fixar dessa. Ja mammor har fantasi, jag fattar inte varför detta inte alltid uppskattas:)
    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar