VivanDivan

VivanDivan

tisdag 31 januari 2012

Mammor och minimodeller

God morgon! Igår eftermiddag tänkte jag att imorgon kan jag nog ändå gå till jobbet men efter att ha nallat på barnens pommes frites och korv som de beställt till kvällsmat gick magen igång igen och jag låg illamående hela resten av kvällen och det känns inte som jag vill utsätta mina kollegor om jag inte är helt ok ifall det smittar så det blir till att vara hemma idag också…suck…är så trött på att vi är sjuka så mycket här hemma. Vad är det för fel liksom? Känner mig sååå himla dum men samtidigt kan man ju inte rå för när man är sjuk. Är ju inte direkt kul att ligga hemma i sängen och må illa…

Jag har inte nån avancerad outfit i tankarna idag och idag för precis ett år sen kunde jag inte heller plocka för då var jag också sjuk, Lite lustigt b t w :-) Men då tänkte jag att min lilla modemodell får stå för dagens när hon klätt ut sig i mina stövlar och ett gammalt linne som hon har som utklädningskläder…

P1170910P1170906P1170907P1170909P1170911P1170912

Och, nä, vi ska INTE vara med i mammor och minimodeller. Hur knäppt program är inte det? Jag blir bara irriterad av att titta på det. Men samtidigt ser jag ju att min dotter älskar att posera och prova kläder. Undrar vart hon fått det ifrån. Måste vara sin far :) Skämt och sido, det är läskigt ibland att se hur vi vuxna påverkar de små. De går med sina leksakstelefoner och pratar, de vill ha leksakssmink, älskar att klä ut sig och leker “vuxna”. Men det är väl så livet är kanske och lite gulligt är det ju samtidigt. Barnlivet och leken är ju en del för att kunna lära sig att bli vuxen…

Däremot kan jag ju tycka att vissa mammor som i det där programet kanske är lite väl genomskinliga att de på nåt sätt försöker förverkliga sig själva genom sina döttrar. Tror nog det är mammorna som vill det där mest…Eller vad tycker ni?

Oj, mycket svammel men jag kan ju alltid skylla på att jag är sjuk…

Ha det gott alla söta och tack för alla krya-på-dig-hälsningar. Blir sååå glad :)

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

3 kommentarer:

  1. Ush vad trist att du inte är kry än! Det där programmet såg jag lite av första avsnittet men det gav så dålig smak i munnen att jag inte sett något mer. Tyckte det var väldigt tydligt att några av flickorna verkligen ville vara med och tyckte om det medan andra mer eller mindre tvingats dit för att uppfylla mammas drömmar. Nej usch.
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Ja, är nog mammorna som mest vill ibland. Nu är det ju inte utsidan som gör en människa vacker utan det som lyser innifrån och ut om man verkligen mår bra och känner sig lycklig så brukar man stråla som människa och det tycker jag är vackert.
    Krya på dig.
    Kram/ Berit

    SvaraRadera
  3. Ha ha, säkert ett arv från pappa ;-) Har inte sett programmet, men misstänker hur det är, och skulle säkert tycka som dig. Har sett nån amerikansk motsvarighet och det är ju helt förfärligt.

    Kram!

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar