VivanDivan

VivanDivan

torsdag 5 januari 2012

“Frunch” och episode 8

God morgon! Här är det ledigt idag och t o m T är ledig och det är sååå skönt. Hobbe ska till veterinären klockan 11 för en koll och vi får se vad de säger då. Nu har han dock inte kissat nånstans förrutom i lådan på en vecka så det kanske, kanske håller på att vända…

Jag kunde verkligen inte sluta titta på True Blood igår. Slutade vid halv två-tiden tror jag och nu ska jag precis börja med avsnitt 8. Känns redan vemodigt att det snart är slut på säsong 1 så jag får väl börja jaga säsong 2 snart. Det är ju perfekt att kunna köpa en säsong på DVD såhär för då slipper man vänta en vecka mellan varje avsnitt för oj vad spännande varje avsnitt slutar :) Men idag blir det nog inte så mycket titta för vi ska hitta på nåt kul tillsammans vad nu det kan vara. Hade tänkt badhuset men då Felix hade örvärk igår blir det inte någon hit tror jag. Han mår i a f mycket bättre och är feberfri så det är skönt…

Jag hittade de här bilderna från förra veckan då barnen hjälpte till att laga frukost-lunch (“Frunch”) som vi säger här…

Felix klipper korvarna. Perfekt och mindre vasst än en kniv

P1200575

Det tog lite tid och blev rätt små bitar tillslut men det gör ju inget. 100 gånger godare än perfekt klippta.

P1200574

Man måste ju smaka också när man lagar mat tycker Emilia

P1200571

Mmmm vad gott

P1200572

Jag smakar också lite säger Felix

P1200568

“Tog du två Emilia?”

P1200569

Sen ska korvarna stekas

P1200566

Smaskens

P1200564

Emilia har vispat ihop en omelett alldeles själv. Knäckt ägg och hällt i mjölk, saltat och pepprat. Men oj, tog visst lite för lång tid. Det där smöret ser lite bränt ut mamma. Vi gör om i stekpannan…

P1200561

Sådär, på med locket och låt det stå på svag värme…

P1200563

Gott gott. Barnen åt sina korvar och jag åt rökt lax till omeletten. Det är grymt gott kan jag säga…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

1 kommentar:

  1. Visst fastnar man totalt i serier. Just vampyrserier är inget för mig, men annars har jag hela tiden någon serie jag plöjer. Älskar det. Att bara få titta en hel kväll om man vill det och njuta.

    Lycka till nu med Hobbe. Det har kanske vänt! Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar