VivanDivan

VivanDivan

måndag 16 januari 2012

Testar Shakti…hua

God kväll! En snabbis här bara innan jag ska försöka sova. Tack alla söta för era krya-på-dig-hälsningar och bra tips för mitt ryggont. Tyvärr är det ännu sämre än i morse. Kan tänka mig att det inte är det bästa för ryggont att sitta på en skrivbordsstol hela dagen och jobba med datorn. Kunde knappt köra bilen hem och sen jag kom hem har jag legat som ett mähä i sängen och inte kunnat röra mig knappt. T fick den briljanta idén att jag skulle testa hans Shaktimatta som han brukar ligga på för sin rygg.

bild

Jag har testat nån gång men fy tusan så ont det gör. De där små piggarna känns som nålar och de första minutrarna är det fruktansvärt. Så illa att tårarna kommer kan jag säga. Nu har jag i a f legat en halvtimme och faktiskt var det ganska avkopplande till slut. Smärtan i ryggen blev liksom kompenserad av spikontet så direkt när jag klev av den var jag nästan domnad.

JPGbild2

Emilia var tvungen att ta kort på min rygg så jag kunde se själv. Fy tusan så läskigt det ser ut. Alldeles röd och prickig. Tar man en närbild ser det ut som en apelsin men det såg jättesnuskigt ut så den bilden visar jag inte här Ler Det räcker med att jag flashar hela ryggen i all sin nakenhet…

Vi får väl se hur det känns imorgon bitti men en dag till som idag på jobbet funkar inte. Har jag lika ont som nu eller som imorse får det bli att ligga i sängen och försöka jobba tror jag…

Jag återkommer imorgon med något roligare som jag blev sååå glad över men jag vill göra det fint och det orkar jag inte nu så därför spar jag det inlägget

Ha en fin kväll bloggisar

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

7 kommentarer:

  1. Stackare dig...jag tror spikmattan ger lite smärtlindring. Usss. Hoppas det blir bättre i morgon vännen!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Usch för ryggont:( Hoppas att mattan gör nytta, annars skulle jag nog försöka ta mig iväg till en massör om jag vore du.....Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej! Hade något liknande innan jul. Gick till kiropraktor två gånger, sen var det bortblåst!!
    Prova det!!
    Mvh Viktoria

    SvaraRadera
  4. Om du jobbar hemifrån i morgon, försök ta dig till någon som kan knåda rätt på det hela, det gör undervärk.
    KRam

    SvaraRadera
  5. Spikmattan tar lite tid att vänja sig vid, första minutrarna är lite jobbiga ;=) Sitt inte, stå helst och jobba om det går men helst ska du nog ta dig iväg och få hjälp direkt. kram Milla

    SvaraRadera
  6. mannen har en sådan, en gång hade den fallit ned från sängen, jag den blinda såg den INTE och trampade på den,,Fy Fabian vad det gjorde ont!!! hade nog ont i 14 dar..minst:))) Men den är väldans bra att ligga på:)) kram :)

    SvaraRadera
  7. Ditt onda sitter säkert i axlarna & nacken ( mycket sittande framför datorn) Då blir det sådär illa i korsryggen :-( Besök hos en kiropraktor som knäcker ut, kombinerat med massage & uttöjning av muskelknutor = Underbart bra i ryggen :-) ( jag vet, jag har gått så i tio veckor. Nu "underhåller" jag med kiropraktikern en gång per månad & massage 2 gånger i månaden.
    Krya ! Kram !

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar