VivanDivan

VivanDivan

lördag 7 januari 2012

Utedagens…och att sova på soffan…

God morgon bloggisar! Oh my vilka goda bullar vi bakade igår. Massa smör, kanel, vaniljsocker och socker är hemligheten tror jag. Blir lite bilder på baket senare men först tänkte jag visa lite bilder från igår som jag tog utomhus. Det var sååå himla vackert ljus ute igår. Nästan rosa men jag och mina fotokunskaper är ju inte bäst så det fick kanske inte att få till. Får överhuvudtaget inte till självutlösaren på nya kameran. Suck, det blir bara suddiga bilder om jag överhuvudtaget får igång funktionen som verkar vilja leva sitt eget liv….j-a zombie-kamera är vad det är :)

Men med gamla kameran fick jag till lite bilder i a f…

Jacka, ChillNorway Paddy Coat, mössa, vantar och halsduk Ester Elenora, strumpor Odd Molly jacquard longsocks och stövlar UGG

P1200654P1200653

Komsi komsi snö…

P1200656P1200652P1200651P1200649P1200647P1200648P1200644

Ja, de söta vantarna till mössan fick visst hitta hit också. Fanns på rea hos Lars-Johanna. Sååå mjuka och goa men jag klippte av senilsnöret som de satt ihop med. Blir ju bara knöligt att få till…

P1200646P1200643P1200645P1200641

Och så min lilla hjälpreda. Jag och Felix och jag var de enda som ville gå ut igår när det var lite kallt så vi gick omkring i trädgården och kikade lite och tog lite kort på allt möjligt…måste ju öva med kameran i a f…

P1200640P1200639P1200638

Nu blev det sådär mycket bilder igen men my blog my rules har jag lärt mig nu så ni som inte gillar mycket bilder får väl scrolla Ler

Nu har jag kikat klart även på säsong två av True Blood. Ja, det är sant men det tog mig nästan hela natten. Jag fattar inte. Har blivit som en drog. T tycker jag är helt otroligt tråkigt men jag ska nog få honom att gilla blodsugarna…jo…det ska jag…De små ville sova på golvet i vardagsrumet på madrassen igen. De tycker det är så mysigt. Ts dotter E är här också så hon ville också sova där men de ville inte vara själva så jag fick sova på soffan bredvid. Jösses vad ont i ryggen jag har idag. Och stackars T, fick sova själv uppe…Men, jag kunde ostört ligga med datorn i knät och titta på vampyrerna…Ler

Idag blir det skogsutflykt med varm choklad och nybakta bullar. Not bad at all…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

5 kommentarer:

  1. Härliga bilder och nu inser jag att en ny vinterjacka måste jag skaffa. Jisses vad snygg du är!

    TrueBlood är ett gift och det är svårt att sluta titta. Här är både mannen och jag frälsta :)

    Ha en fin lördag!

    SvaraRadera
  2. Wow! Vilka härliga bilder att kika på så här på morgonen till kaffet. Det ser mysigt och lite kallt ut, men helt underbart. Kram

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder, och vad snygg du är i den färgen! Du klår snart mitt rekord på 4 säsonger på under en vecka, haha!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej, fina bilder det syns att du älskar att stå framför kameran.Bra tycker jag alla skulle ha den självkänslan. Ha det gott Lena

    SvaraRadera
  5. Såååå fint! Älskar sjalen!

    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar