VivanDivan

VivanDivan

tisdag 6 september 2011

Bildårar och jag i Expressen…

God kväll bloggisar! Idag har jag haft och har en sån fruktansvärd huvudvärk att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Usch och fy för såna dagar när man dessutom suttit i viktiga möten hela eftermiddagen…

Nåja, slutgnällt om det :-) Idag när jag körde hem blev jag omkörd av en bil i rasande fart. Riktig bildåre var det och nån mil efter det var jag nästan tvungen att göra långnäsa åt den för då stod den efter vägrenen med en polisbil efter med blåljusen på. Ha ha, där åkte du dit tänkte jag…men så var det ju det där med att man hela tiden ska fråga sig VARFÖR bilisten körde så fort. Kan ju ha varit nåt väldigt akut…Skulle t ex mina barn skadat sig eller något skulle jag nog inte heller hållit hastigheten…

På tal om det blev jag i somras uppringd av Expressen för de hade läst i min blogg (det inlägget hittar ni här)att jag skrivit om hur man behärskar sig i trafiken och så här i bloggen och de ville göra en intervju. Visst, det får ni väl sa jag och blev intervjuad. “Jaha, tack för det, kan vi skicka ut en fotograf och ta lite bilder också?” Öööööö, jaha, visst….

Så jag möte upp en fotograf med min bil och vi åkte omkring i Västerås och tog lite bilder. Han mailade över ett par stycken och sen fick jag Expressen skickad till mig också. Men fy sååå himla pinsamt att posera vid vägskyltar och vägrenen när tutande bilar for förbi. Ingen fotomodell jag heller hö hö..

Viveca Molin, Sala _2Viveca Molin, Sala 1_2Viveca Molin, Sala 3_2Viveca Molin, Sala 2_2

Nu ska jag gosa lite med mina små och sen blir det sängen och natti natti så kanske huvudvärken går över…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

15 kommentarer:

  1. Superfina bilder ju!!! Vad kul grej! Kramar

    SvaraRadera
  2. Blev det nån artikel eller kommer det sen? Jag skulle behöva en kurs i självbehärskning i trafiken;) Kram

    SvaraRadera
  3. Vad kul!!! Fina bilder och visst ser du ut som en fotomodell! Kan du inte länka bakåt till ditt inlägg om hur man behärskar sig i trafiken?
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Superfina bilder! Du strålar :) Lite självbehärskning hade inte suttit fel ibland kanske :) Nä jag är ganska bra på det i trafiken iaf, är ju så illa tvungen, man är rätt liten och sårbar på vespan.. Kram

    SvaraRadera
  5. Kommer ihåg ditt inlägg - så kul att expressen fick nys om det :-) Frågar som Linda - blev det nån artikel, hade varit kul att läsa!! Och jo, du ser visst ut som en fotomodell

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  6. Dr Molly: Tack. Ja det var lite lustigt :-)

    Linda: Ja, det blev det faktiskt. Kan ju ta en kort på blaskan och lägga ut imorrn kanske :-)

    Helena: Tack söta! Jag letade rätt på inlägget och lade in länken i inlägget. Annars här: http://vivandivangoesfashion.blogspot.com/2011/02/bildarar-och-att-bli-irriterad-i.html

    Odd Me: Tack snälla! :-) Ja, det kan jag tänka mig att man känner sig lite oskyddad på en sån.

    Oslotigern: Ja, fattade inte först för jag hade glömt det inlägget. Lade till länk till det i inlägget :) Och det blev en helsideartikel faktiskt. Kan ju ta nån bild på tidningen och lägga ut sen :-) Tack snälla

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  7. Ja - vad kul det vore om du fotade artikeln och la ut här!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Den artikeln vill jag med läsa. :) Vilket nummer var det? kanske kan få hem på Ipaden...
    Jätte fina bilder på dig.

    KRAMAR

    SvaraRadera
  9. Åh vad roliga bilder! Tycker att du gjorde det jättebra för tänk att du stod där mitt ute i trafiken.
    Hoppas att huvudvärken släpper snart...:-(
    kramar!

    SvaraRadera
  10. Vad kul! Fina bilder! Nu är jag nyfiken på artikeln:)
    Kram

    SvaraRadera
  11. Tänkvärt! Tror också att folk kan ha vettiga anledningar till att köra för fort tex. Ofta tror jag dock att många bara har lite för stort ego. Har läst ikapp alla dina inlägg nu. Så svårt det är att hinna med allt när man jobbar. Är imponerad över allt du hinner med! Kram

    SvaraRadera
  12. Grymt roligt grej ! Å bilderna är superbra :-)

    SvaraRadera
  13. Men du är ju sjukt snygg på bilderna! Kul grej och känn dig utvald att du blev uppringd av dem;)

    Kram snygging!

    Adela

    SvaraRadera
  14. Wohoo.. coolt att du ställde upp!

    Ha en härlig dag!
    KRAMAR

    SvaraRadera
  15. Yes, därmed fick vi det bekräftat.
    Du är ju jättesöt när du tittar in i kameran.
    Började undra eftersom du hela tiden på alla posebilder envisas med att kika i backen eller mot horisonten :)

    Titta djupt in i kameran å le =)

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar