VivanDivan

VivanDivan

tisdag 20 september 2011

Jag går i “clinch” med “Änglatunikan”

God morgon! Nu fick jag till en kryptisk rubrik va? :-)

Ska förklara strax men först liten rapport från svamprensningen. Jag satt verkligen i tre och en halv timme och rensade igår. T hjälpte till lite på slutet i a f men fy vad trist det blev, trots levande ljus och Zipperallmys :-) Sen skulle ju eländet förvällas också och det ska ju ske på riktigt låg värme så jag satte på kastrullerna på 1-an och gick och lade mig. Ställde klockan var 30-e minut så jag skulle övervaka det hela. Vilket pyssel men oj vad gott det ska bli…

Tillbaka till clinchen och änglatunikan. Igår fick jag ett efterlängtat paket från Johnny’s boutique i USA med två små Mollysar. Kan verkligen rekommendera dem. Supertrevlig på mailen och snabb leverans faktiskt. De säljer ju bara strlk 1 provexemplar men det spelar ju ingen roll och 1 kan jag ju ha i de flesta Odd Mollysar. Och till ett riktigt bra pris för man hade dessutom någon prenumerera-på-nyhetsbrevet-och-få-rabatt-grej. Så då kunde jag inte låta bli en sötnos som jag suktat efter sen den kom i vitt i pre-fall. Nu fick jag aldrig någon vit men nu har jag en i almost black. Får jag lov att presentera Odd Molly Multi Anglais tunic i almost black (fast jag tycker i o f att den är mer grå). Sitter perfekt och kan nog anses något liten i storlek. Till den nya sjalen Odd Molly Clinch Scarf som jag beställde från Tintinstyle förra veckan. Supermjuk och varm men något sticksig. Passade bra till änglatunikan tycker jag. Jeanstights från Pieces och stövlar JSFN Ellos.

P1170033P1170029P1170018P1170028P1170017P1170015P1170016P1170022P1170027P1170026P1170024P1170023P1170021P1170020P1170019P1170031P1170034

Nu till lite allvarligare sak som jag bara vara tvungen att nämna. Har ni läst/hört om mordet på två små pojkar (4 och 8 år) i Sigtuna? Mamman är tydligen annhållen för mordet. Det gör såååå fruktansvärt ont i mig när sånt här händer. Hur sjutton kan man för det första ha ihjäl två små värnlösa barn och för det andra sina egna. För mig är det helt ofattbart och just när det är såhär nära ändå i lilla Sverige blir det så påtagligt. Satt och storgrät igår och har fortfarande en stor klump i magen. Kan bara komma på ett enda ord för detta:

VARFÖR???

 

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

10 kommentarer:

  1. Så fint! Gillar (plötsligt) de mer raka modellerna utan volanger och frills.

    Ja - varför :(

    SvaraRadera
  2. Va fin du är! Ses vi på lördag?? :) kram

    SvaraRadera
  3. Vad fin du var i tunikan! Och perfekt med Clinchen till. Sorgligt med Sigtuna-morden. Svårt att förstå, men kanske det kommer fram mer info så småningom.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Du är ljuvligt vacker i din tunika!!
    Jag känner precis som du om det där morden, att en MAMMA skulle kunna göra så är HELT OFATTBART, då måste man vara allvarligt psykiskt sjuk....finns ingen annan förklaring.
    KRAM!!!

    SvaraRadera
  5. Hej! Var har du hittat den tunikan? Vilken storlek tog du på den?
    Kram Vickan

    SvaraRadera
  6. Så fin du är i änglatunikan!! Äntligen va? :-D

    Visst är det hemskt..jag fattar inte..

    Kramar!!!

    SvaraRadera
  7. Åh, vad snygg du är! Så himla fint!
    Morden ja, vad säger man. Hemskt är det så det räcker och blir över.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Tänker också på morden och det ofattbara med det.. Har dock inte hunnit läsa om dem, bara hört snabbt på radion... Men visst väcker det så många tankar! Har också funderat på att beställa från Johnnys :) Bra priser och jag har också en rabattkod, som gör det extra frestande! Vad kostade frakten? Kram

    SvaraRadera
  9. Tack för att du håller ögonen öppna ang HD-kavajen. Vi får kolla åt varandra, vilken storlek är du ute efter? Ja, jag har hört att de är stora så jag är lite kluven. Tror definitivt M i deras vanliga plagg men är osäker på just kavajen då jag har L i deras kappa. M satt lite för tight i den. Kram

    SvaraRadera
  10. Bina: Tack. Smaken kan ändras och tur är väl det :-)

    Linda: Tack! Japp, det gör vi

    Oslotigern: Tack! Ja, det var perfect match för en gångs skull när det gäller mig :-)

    Odd Molly-holic: Tack! Ja, man fattar inte att det är sant...

    Vickan: Den har jag köpt på www.johnnysboutique.com i USA. Har strlk 1 på den. Finns i en del webshoppar här i Sverige också vet jag men har inte koll på vilka

    Lingonberrie: Tack. Ja, verkligen äntligen. Är mer än nöjd dessutom :-)

    Hilde: Tack. Hemskt, hemskt hemskt är det...

    Viveca: Visst blir man berörd. Kan verkligen rekommendera Johnnys. Frakten var dock rätt dyr. Runt 400 kr har jag för mig.

    Septemberflicka: Tack själv :-) Det gör vi. Jag behöver nog en Small tror jag...

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar